opsætning af ny pl dåse

Hej Forum

Jeg skal have opsat et nyt lampe udtag og har i den forbindelse købt en pl dåse.

Jeg er nu kommet i tvivl om monteringen af selve dåse, da jeg har læst den skal monteres på et forskalningsbræt på loftet. Jeg har været en tur på loftet og jeg har ingen forskalningsbrædder hvor på mit gipsloftet er monteret. I stedet har jeg en kraftig spånplade (eller lign) som dækker hele loftet hvor på gipsloftet er monteret.

Mit gipsloftet er enkeltlags monteret på en slags spånplade, jeg har ikke målt tykkelsen men jeg formoder at gips + spånplade har samme tykkelse som 2 x gips.

Hvordan laver jeg korrekt montering af dåsen på loftet? - Skal jeg blot bore ud med 68mm hulbor og i sætte dåsen? hvordan skal dåsen fastgøres til loftet? er der i den forbindelse andet jeg skal huske eller være opmærksom på?

vh michal
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kort og godt... den skal fastgøres!

om du bruger tape eller 14 skruer... det er ligegyldigt... bare den sidder FAST!

men når det så er sagt... så hvis du kan skrue i træ så bare 4 skruer i de 4 huller... de forskellige stykker jern man kan købe til monteringen er bare til hvis de gør det nemmere at sætte den fast...

davs:

Hey

Kig lidt på denne vejledning...
http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97693_05.pdf

Hvis det er en kabelinstallation, så husk at afisoler kablerne (15cm) inden de stikkes ind i dåsen, de skal stikkes ind så du nede fra kan se 1-2mm kabelkabben, hverken mere eller mindre...

Hej

Mange tak, det vil jeg gøre og huske.

/michal
Husk at du skal være autoriseret for at lave et nyt lampeudtag :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis