Uplights i haven - oplys træer eller bygninger

Hej Alle

Jeg går med tankerne om at oplyse et par store flotte bøgetræer i haven. Er der nogen der har erfaring med uplights? Type, priser, hvor mange watt/lumen skal jeg gå efter for at oplyse høje træer? LED eller hvilke type pærer?

Nedenfor er vist eksempler og jeg synes det ser rigtig godt ud og giver en fed effekt i haven.



Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vores tidligere hus, brugte jeg de billige 500w halogen arbejdslamper(men med 250w rør i) fra Onkel Harald, til en kæmpestor rødtjørn på 15-20mtr.
Jeg satte 3 stk op, så de ikke skyggede for hinanden (hele vejen rundt om stammen) og det så vildt godt ud, selvom konen ikke var stolt af elregningen...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Har du et link håndværkeren?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Skrevet af dan yh på 10 jan 2013 22:50
Har du et link håndværkeren?

Jeg har to diode projektører fra Onkel harald, de bruger 5 w men lyser som en 100 w.
Filtrene kan du sandsynligvis købe hos "DATS"  Dansk Amatør Teater Samvirke.
Jeg kan kun finde dise lamper hos ham hr onkel Harald. http://www.harald-nyborg.dk/p3931/projektoer-120w-halogen-sort

Har du et link?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Annonce
Ja det er nok ikke altid at det er let at søge på hans webside, havde du gået ind i hoved kataloget havde du fundet de to her. Søg på nr. 2684 eller 2755 så får du dit ønske opfyldt
Så fandt jeg dem. De er IP44 godkendt, men de andre upligts jeg har kigget på er alle IP67 eller IP65 godkendt. Kan de holde til at være ude?

Her er en forklaring af IP. http://www.anametcanada.com/anaquick/ipratings.htm

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Nu er de jo ret nye, men mine har siddet uden for siden december 2011 og fejler ikke det mindste, de sidder på husmuren og bliver udsat for vejrliget da mit hus ikke har sådan et tag der går ud over murten.
IP 44 er tæt for små faste ting og for vandsprøjt fra alle sider.
IP 65 er støvtæt og tæt for spuling.
IP 67 kan dyppes 1 m. i ½ time.

IP 44 er meget brugt til udendørs lamper.

Jeg har også et par IP 44 siddende på 3 år, men derfor er det jo ikke sikkert Haralds holder
tror også kvalitet af produktet har en del at sige med holdbarheden
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis