Larmende varmerør og pexrør

Hej med jer.

Håber at i kan hjælpe mig, for mangler nattesøvn.

I august fik jeg renoveret kælderværelset, hvor der blev sat gipsvæg op og sat pex rør på radiatorerne og ind bag væggen.

Da VVS manden var her og påmonterede radiatorerne igen, kunne jeg straks efter høre at det lød som om det dryppede. Jeg lavede et hul i den nyopsatte gipsvæg og kunne konstateret at det ikke dryppede. Lyden var heller ikke konstant. Men meget varierende.

En uge efter ser jeg at manometeret på Naturgasfyret står helt nede omkring 0. Dette har jeg fået op på 1,2 bar, men betyder det ikke at VVS ikke havde åbnet for vandet, til trods for at han på regningen har skrevet udluftning af alle radiatorer! ?

Men efter det er blevet vinter er der kommet yderligere larm. Startende med små bank der bliver højere og højere for derefter af fade ud. Men blot for at komme igen får minutter senere.

Hvis jeg skruer helt op for varmen er det høje "klonk", og hvis der er lukket er det mindre.

Kan noget i fyret være ødelagt af at manometeret ikke var op på det anbefalet 1,2 - 1,5 ?

Jeg har vedhæftet et billede fra før væggen kom op, det skal dog nævnes at pexrørerne er cuttet af så de ikke var så lange, men frygter at de kan være spændt op mod reglerne.

Larmen er størst i soveværelset der ligger lige over kælderværelset men også længst væk fra fyret.

Har i nogle gode råd? Er fyret beskadiget? Skal hele væggen ned?

På forhånd tak. Brian
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok ikke noget i vejen med hverken fyret eller rørene... Der har nok siddet mere luft end vvs'en har fundet.

Op med trykket, åben radiatorerne - jep, dem alle sammen - fuld knald, lyt efter den radiator som siger "klonk", hold øje med trykket,
hvis det falder igen, er der sikkert kørt en luftboble ind i en automatisk udluftningspotte.

Når jeg har haft vandet af oliefyret, kan jeg se trykfald i en uge - fjorten dage. Hvis det ikke stabiliserer sig, så skal du være bekymret om læk - meg giv lige anlægget en chance for at komme af med luften.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også