Halogen-transformere dør

Hej.

Jeg fik for et par år siden installeret 3x35w halogenspots med en 35-105 w 12 volt transformer med dæmp. Det fungerede fint indtil transformeren døde. Jeg fik en ny på garantien og installerede den på samme måde, som den oprindelige. Alt virkede fint, men den døde imidlertid efter få timers drift. Jeg havde en 35-105 w transformer liggende (uden dæmp), som jeg installerede og det samme skete! Hvad går mon galt? Jeg er helt sikker på, at installationen er foretaget korrekt i begge tilfælde - ellers ville det vel ikke virke til at begynde med?

Med venlig hilsen
Ordrup
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo nok overbelastning der gør det. Trafo er jo ikke just overdimensioneret. Hvad med dine ledninger til spottene hvor lange er de og hvilken hvilken kvadrat??

Det fikser jeg...
Mange tak for svar. Jeg vil tro, det er 1.5 kvadrat. Ledningerne er 50-70 cm lange. Du har sikkert ret i, at det kan være overbelastning, så jeg må hellere købe en 50-150 transformer.

Med venlig hilsen
Ordrup
Ligger den så den bliver for varm??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tja, den ligger i en safeboks i et bjælkelag, så den må jo sådan set være ret tæt på en halogenspot.

Trafoen må da ikke ligge i safeboks sammen med en spot. Trafoen skal sidde, fastgjort, frit tilgængeligt..
Arbejdet er lavet af en aut. installatør.

Jeg har i øvrigt skiftet til en kraftigere transformer og nu ser det ud til at virke. Mange tak for hjælpen.

Mvh. Ordrup
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis