Få lavet en ovn-stikkontakt

Jeg har en gas ovn som jeg slet ikke bruger og jeg har derfor tænkt mig at udskifte den med en El-ovn, men jeg mangler en ovn-stikkontakt, så vil jeg bare høre hvor meget det evt bliver hvis en elektriker sgu komme og lave en.

Mvh

Marcus
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke elektriker, så jeg kan ikke give dig et tilbud. Men du bliver nødt til at komme med lidt flere detaljer.
Hvad er det for en ovn, du vil tilslutte? Hvis det er 230 volt skal du jo blot finde en ledig stikkontakt. Er det 400 volt, så vil prisen jo givetvis afhænge af, om du i forvejen har 400 volt i dit køkken, eller om der skal trækkes nye kabler.
Hvis du skal have 400 volt og ikke har det, skal elektrikeren trække nye faser frem til dit køkken og sikkert etablere en ny gruppe på din el-tavle. Prisen afhænger en del af hvor besværligt det er at trække nye ledninger.
30.000 burde gøre det!
Plus moms, naturligvis!


Næstformanden


Ps. Hvis du vil have et lidt mere seriøst bud. Må jeg anbefale, at du læser lrp's indlæg igen. Finder lidt flere oplysninger. Og derefter spørger igen :-)

Pps. Du kan evt, se på din gruppetavle (Sikringerne) Er der en kraftgruppe (3 x 16A)
Har du opvaskemaskine?
Hvor er den placeret ift. køkkenet.
Er det muligt at trække et kabel fra tavlen og ud i køkkenet?
Og. skulle det være en 230V ovn. vil jeg ikke anbefale at bruge en stikkontakt. Få det hellere lavet ordentligt, så lyset ikke smutter, når du tænder en elkedel samtidig med ovnen.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Nej jeg har ikke en opvaskemaskine.

Det skal være sådan en ovn her http://www.whiteaway.com/product/gorenje-k66121aw/

Ja det er nok muligt at trække et kabel fra tavlen til køkkenet.

Jeg vedhæfter et billed af eltavlen.

Marcus
Annonce
Det lyder som et par dages arbejde. Det giver ca. 8500 kr. + moms for arbejdet og + materialer naturligvis!