Få lavet en ovn-stikkontakt

Jeg har en gas ovn som jeg slet ikke bruger og jeg har derfor tænkt mig at udskifte den med en El-ovn, men jeg mangler en ovn-stikkontakt, så vil jeg bare høre hvor meget det evt bliver hvis en elektriker sgu komme og lave en.

Mvh

Marcus
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke elektriker, så jeg kan ikke give dig et tilbud. Men du bliver nødt til at komme med lidt flere detaljer.
Hvad er det for en ovn, du vil tilslutte? Hvis det er 230 volt skal du jo blot finde en ledig stikkontakt. Er det 400 volt, så vil prisen jo givetvis afhænge af, om du i forvejen har 400 volt i dit køkken, eller om der skal trækkes nye kabler.
Hvis du skal have 400 volt og ikke har det, skal elektrikeren trække nye faser frem til dit køkken og sikkert etablere en ny gruppe på din el-tavle. Prisen afhænger en del af hvor besværligt det er at trække nye ledninger.
30.000 burde gøre det!
Plus moms, naturligvis!


Næstformanden


Ps. Hvis du vil have et lidt mere seriøst bud. Må jeg anbefale, at du læser lrp's indlæg igen. Finder lidt flere oplysninger. Og derefter spørger igen :-)

Pps. Du kan evt, se på din gruppetavle (Sikringerne) Er der en kraftgruppe (3 x 16A)
Har du opvaskemaskine?
Hvor er den placeret ift. køkkenet.
Er det muligt at trække et kabel fra tavlen og ud i køkkenet?
Og. skulle det være en 230V ovn. vil jeg ikke anbefale at bruge en stikkontakt. Få det hellere lavet ordentligt, så lyset ikke smutter, når du tænder en elkedel samtidig med ovnen.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Nej jeg har ikke en opvaskemaskine.

Det skal være sådan en ovn her http://www.whiteaway.com/product/gorenje-k66121aw/

Ja det er nok muligt at trække et kabel fra tavlen til køkkenet.

Jeg vedhæfter et billed af eltavlen.

Marcus
Annonce
Det lyder som et par dages arbejde. Det giver ca. 8500 kr. + moms for arbejdet og + materialer naturligvis!

Du må hellere oprette en ny tråd med samme emne....

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du har ikke 400 V indlagt , men elovnen i et gaskomfur kan godt bruges på 230V , du skal bare have en stikkonktakt med jord , det kan ikke være så dyrt......

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Ikke at jeg bestrider en fagmand, men ... 8½ kilo, så er den da også betalt?

Annoncen er jo fuld af spændende info, men oplyser intet om tilslutning til net. Men da det er en ny ovn, så taler alt vel for, at den enten er beregnet til en fase eller at den har mulighed for at anvende både en og to faser. Så hvis der alene skal hentes en enkelt fase fra tavlen er det vel næppe flere dages arbejde til 8½k.

Du får nok ikke et bedre bud her end det du kan få ved at bede om et uforpligtende tilbud fra en lokal elsmed.
Svend@

En stikkontakt med jord, er det en hel almindelig stikkontakt til en lampe fx.?

Det er en alm. lysstikkontakt men med jord , dvs. der er 3 stik huller, fase nul og jord

   elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis