Trække strøm til udendørs overvågning?

Hej.

Situation 1:
Jeg vil have et overvågningskamera sat op udenfor, på min mur.
1. Jeg sætter kameraet op.
2. Jeg bore hul til kabel i muren.
3. jeg fører et kabel fra en stikkontakt i huset og ud i kameraet/føre kameraets kabel ind gennem hullet, og montere ny stikprop.

Er der noget ulovligt i det? Hvis ja, hvad så, hvis man har stikkontakten udenfor?

Er det lovligt at klippe et udendør lampekabel op, montere kamerakabel i en muffe, og så ellers bare krympeflex?
Hej. Situation 1: Jeg vil have et... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen dokumentation. Og har heller ikke lysten til at lede efter den!

Jeg spørger, om jeg ikke har ret i det!
Mener at jeg fik at vide, at man gerne måtte trække en forlængerledning gennem et hul, såfremt den kunne trækkes tilbage igen, uden brug af værktøj. -Men så lærte jeg noget nyt idag, også :-)

Der var for noget tid siden en udsendelse i tv, hvor en handymand, lavede en ladestation til mobiltelefoner. Den blev kritiseret for at der var for lille hul, til at man kunne fjerne laderen igen!

Det er også mange år siden jeg har været elektriker. Så reglementet sidder bagerst i hukommelsen (Og den er vel blevet ændret en del, de sidste 10 år)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej jarlemand

Nu ved jeg ikke om du har købt et kamera, hvis ikke vil jeg købe et som understøtter POE.
Det betyder at det får strøm fra Switch/router som også skal understøtte POE. Så skal du kun trække et kabel. :-)
Hvis din overvågning forgår via en DVR og bnc stik til kamera, så er strøm tit i samme kabel og adaptor sidder sammen med din DVR box.
De 2 løsninger er de mest proffe og ingen af dem kræver du trækker ekstra strøm.

Med venlig hilsen

William Klausen

DitByggemarked.dk
[email protected]
Tlf. 89938300
ditbygge: Hej. Ja jeg har fundet disse kameraer. Lidt smart Der skal vil ikke nogen proffer til noget som helst så?
Hej jarlmand

Nej begge begge kamerarer typer kan du selv sætte op. Hvis du kun skal have 1-4 op vil jeg anbefale IP-Cam med POE.
Den anden løsning er mest til steder med flere.

Her en søgning på edbpriser.dk med den type du skal bruge.
http://www.edbpriser.dk/foto-og-video/overvaagning/overvaagningskamera.aspx?nf=strmatrix2%3a^%22Ethernet+10Base-T%2f100Base-TX+%C2%A40.0000000000%22%24%C2%A7&qft=POE&qt=Fql

Med venlig hilsen

William Klausen

DitByggemarked.dk
[email protected]
Tlf. 89938300
Det er til et rimeligt stort område, et kollegie. Hvad vil du anbefale der? Kameraerne kommer til at være ret langt fra hinanden, og lang kabelføring skal helst undgåes.
Annonce
Hvis det er et kollegie, så har i nok allerede utrolig mange netværks kabler som er trukkket rundt til alle steder, og sikkert også nogen som ikke bliver brugt eller kan undværes.
De er alle sammen samlet i et krydsfelt til en switch, Så er lige til at skifte over i en anden switch der understøtter POE og har sit eget netværk så ikke alle har adgang til overvågning.
Jeg ville nok vælge en af de her 2 Kamera

http://www.edbpriser.dk/overvaagningskamera/d-link-dcs-7010l-hd-mini-bullet-outdoor-network-camera-id-7011920.aspx

http://www.edbpriser.dk/overvaagningskamera/d-link-dcs-6511-id-4397197.aspx

Med venlig hilsen

William Klausen

DitByggemarked.dk
[email protected]
Tlf. 89938300
Det har vi ja. Hmm.. god ide.

Hvor langt kan den sende strømmen over de netkabler? Spændingsfaldet må da være enormt?
Du skulle kunne sende det op til 100 meter, som også plejer at være max længde for et standart kabel skal kunne overføre 100 Mbit.

Hvis du støder på problemer med det, så kan du altid sætte en lille aktiv switch op efter 60-90 meter og så igen trække flere kabler 60-90 meter videre der fra. :-)

Med venlig hilsen

William Klausen

DitByggemarked.dk
[email protected]
Tlf. 89938300
Okay. Så skal det vel være en switch der understøtter POE? Altså så den kan booste spændingen op igen.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis