montering af armatur, mærkelig tilkobling

Hej,

Jeg er ved at montere mit adora sensor armatur på badeværelset, men er stødt på nogle spidsfindige tilkoblinger jeg ikk lige kan finde ud af hvor hører til?

der er pex fleksslange fra armaturet men hvilke tilkoblinger skal bunden her lige ha, der er ingen gevind som jeg kan se det:



og hvad skal de her bruges til:

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En fitings til kobber rør, med en klemring,, som passer til den faste instalation du skal montere den på..
http://www.vvs-eksperten.dk/index/kompressionsnippel-12mm-1-2-p2865
Ala den type her,,
nu har jeg 15mm pex trukket over til vasken men har ikk nogen fittings til endnu. kan man få en 15mm overgang i den ene ende til dem og så 12mm klemringstilkobling i den anden ende?

 

Hvis du kun ikke har afsluttet dine 15 mm pexrør i en koblingsdåse er det du har brug for. 2 stk 1/2"x15mm overgangs nippel, på niplerne monterer du de 2 kontraventiler (billede 2) og derefter skal du bruge 2 stk 1/2"x 10 mm pipefix til dine tilslutnings slanger.

VVS nr.: 744524023 Omløber "pipefix" 1/2"-10mm -
vvs nr. : 045160015 15 mm pex overgangsnippel

(billig vvs)

Det fikser jeg...
Tak skal du ha, det vil jeg forsøge at købe ind til imorgen så

 

VI er enige om at billede et vises den del der skal kobles til pexrørene right?

 

Husk endelig at montere de kontraventiler/rensefiltre der følger med (som du har vedlagt et billed af), da magnetventilen i armaturet er meget følsom overfor snavs i vandrørene.

De slanger du har på armaturet med et stykke rør i enden, er i stedet for kobberrør i gamle dage, og de er 10mm.
Brug "Broen pipefix 1/2x10mm" De er super!!!!

Bare et godt råd fra mig til dig...
Martin Osbæck Schønemann
www.schoenemanns.dk
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis