Bonded læder. Skal man holde sig fra det??

Som overskriften lyder, så står vi og skal have ny sofa.

Det viser sig så, at vi egentlig er brændt lidt varm på en model, som så er af materialet "bonded-læder".

Jeg er med på, at det er læderfibre, hvor man har lavet læder-struktur og derved IKKE er som rigtig læder.

Spørgsmålet går egentlig på, om nogle har erfaringer med dette materiale mht. slid osv.
Ser det ordentlig ud med tiden, hvis man også sidder i sin sofa, uden at den kun står til pynt? 

.... Eller skal man helt holde sig fra det? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja gør du hellere det, for læderfibre i forbindelse med hvad og hvad skulle det gøre godt for. Bemærk iøvrigt at det der mange gange kaldes noget med kunst læder kun er et salgs trick. Det er enten kernelæder eller det ringeste der findes på en sådan hud. Mange gange bliver ruskinds sko solgt for at være ruskind, men det er kun tilfældet hvis den blanke side af huden vender ind i skoen.
Bonded læder er fremstillet af det biprodukt man får, når man spalter en hud, fordi man har brug for en tynd hud med narv.

Dette spalt-produkt kan bruges til billige arbejdshandsker, eller man kan pålægge et lag PU (plast), og forme det, så det får læderstruktur.

Tak Vile.
Jeg har for rigtigt mange år siden været en kort periode på et gaveri, men de forskellige navne har jeg da glemt det meste af. Min Far og Min Bror var dog begge Skomagere, jeg blev tvunget til det fra jeg var 14 til 18 år, så kunne det være nok med at stå med snuden ned i folks sure tær.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis