Kombimaskine til "seriøst" hobbybrug

Hej

Jeg har et lille værksted, hvortil jeg prøver at finde en lille kombimaskine (gerne brugt) i hobbystørrelse, som jeg kan bruge til at opskære planker og høvle mindre planker/brædder.
Prismæssigt går jeg efter maks. 7.000 og nedefter.

Den skal som minimum kunne:

- Save en lagret planke af hårdttræ som f.eks. elm eller eg med en tykkelse på 5-6 cm.
- Høvle en mindre planke af hårdttræ som f.eks. elm eller eg i størrelser op til en 20 cm. i bredden

Er der nogen der har kendskab til eks. WOODSTAR KOMBI MASKINE, som kan fås hos eks. Harald Nyborg og ved om den eller andre maskiner i samme størrelse og papacitet kan anbefales til de behov jeg har beskrevet?

http://www.harald-nyborg.dk/p79234/woodstar-kombi-maskine

Jeg har også fundet denne - Kombimaskine ML392CI:
http://www.primusdanmark.dk/kombimaskine-c-112_123.html

Andre forslag og anbefalinger er meget velkomne.

Vh
Jon

Vh

Jon
www.bueogpil.dk
Hej Jeg har et lille værksted, hvortil jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja undskyld jeg skulle ha' skrevet opsavet, i stedet for at flække er bare et andet ord for mig for at opsave f.eks en større planke, (det ku' du og andre jo ikke vide) ergo et valg af ord, men vi mener helt sikkert det samme.

Kommikation kan være en "vanskelig" ting, hvilket betyder at jeg bør stramme op på dette.

Hårde træsorter som eg eller elm kan være en udfordring for de helt små maskiner, ingen tvivl om dette.

Håber at vi får fotos at se af maskinen når du får handlet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvordan gik det lige med køb af maskinen du skrev om i vinters, har du fået noget der virker godt til dit behov.

Undskyld jeg maser på, men er da lidt spændt eller nysgerrig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Desværre gik det lidt i stå, da jeg kom frem til at jeg nok var bedst tjent med en mere solid maskine og så har jeg et problem med pladsen. Så indtil det er løst kommer jeg nok ikke ud og køber en seriøs kombimaskine a la Robland, Lurem eller hvad der nu dukker op.

Vh

Jon
www.bueogpil.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis