Gulvvarme i spånplader (Novopan mv.)

Der har efterhånden været mange tråde omkring gulvvarme i spånplader og jeg kan læse at flere har valgt det. Vi overvejer løsningen, men er lidt i tvivl om hvorvidt der er tilstrækkelig gennemstrømning i 16 mm slanger. Og om der er andre ulemper ved løsningen.

Så derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der har brugt løsningen, som kan fortælle, hvad jeres erfaringer er med det? Er I blevet tilfredse? Fordele/ulemper ved løsningen - også som I måske først har fundet ud af efter I har fået det installeret?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har tit brugt Roths system, og har aldrig haft problemer. Slangerne er lette og hurtige og ligge ud i forhold til fx.
de skal spændes på rionet.
Har det som gulvvarmeløsning på vores førstesal. Det fungerer fint og er fint gds-arbejde i modsætning til radiatormontering ;-)

Særligt er det rart at kunne træde ud af sengen på et smålunt gulv uden at der behøver være mere end ca 17-18 grader i soveværelset. Varmen er der, hvor der er brug for den - ved gulvet.

Ydermere er reaktionstiden hurtig i modsætning til en støbt løsning.

Når der ikke er radiatorer er indretning af rummet også nemmere - og pænere...

VH Claus
Jeg valgte at lave det med 20mm rør,  og uponor varmefordelingsplader under alm. spånpladegulv. Da jeg lavede mit køkken om, det fungere perfekt.

En løsning som her, med selvbærende varmefordelingsplader.

Disse varmefordelingsplader (der er 2 spor i hver til rør, det midterste er for at pladen kan bevæge sig.)

http://
www.uponor.dk/soluti...x

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis