Indbygningsovn, udluftning?

Hej,
Jeg skal ha en ovn bygget ind i en gasbeton væg, det ser ud som følger nedenunder med angivelsen nu til venstre og ideen til højre:

Vil det kunne lade sig gøre og den skal vel ha noget udsugning eller sådan noget?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en AEG indbygningsovn, her stod der ikke specielle krav til udluftningen, det er indbygget i ovnen.
Det er lidt værre hvis der skal være en kogeplade lige over ovnen, kogepladerne har nogle krav, til udluftning.

Men du skal nok lige tjekke, hvordan kravene er til den ovn du vil bruge.

men jeg tror ikke det vil være noget problem...

mvh jens
okay så jeg kan med stor sandsynelighed godt købe en ovn til fornuftige penge som ikke skal have ventilation ud til?
Er nemlig ved at lave badeværelse på den anden side af muren så ville være rart hvis jeg fiken evt udluftning til den lavet inden loftet kom op derude

 

Vores nye Siemens indbygningsovn har udluftning i fronten. Det må alle indbygningsovne vel have, de er jo lavet til indbygning

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du kan finde monteringsvejledninger til ovne på producenternes hjemmesider. Der står hvad der er af krav.

Som f.eks. denne for en Siemens ovn:
http://media.siemens-home.com/Files/Siemens/Dk/da/ProductFiles/ProductImages/DrawingImages/Localize/MCZ_006974_HB86K570_da-DK.jpg?AntiCropWidth=235&AntiCropHeight=286

I dette tilfælde 50 cm².

Om du kan finde en som ikke kræver ventilation ved jeg ikke, så du må søge producenterne hjemmesider igennem.
Tak skal i have for jeres indputs

 

Den AEG indbygningsovn vi købte her sidste sommer, kræver ikke ventilation i selve skabet, der er indbygget i selve ovnens front...
mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis