Lk touch IR 350 UNI og Touch impulsgiver

Her er så spørgsmålet til 1.000.000 kr. der skiller experterne fra dem med almindeligt know-how og os andre amatører

Jeg har en installation hvor der tidligere var en almindelig korrespondance (B) - to afbrydere til 1x loftbelysning - der er i hver afbryder 1 fase(hvid), 1 skinneledning(gul) og 1mellemledning (rød).

Lysdæmperen (350 uni)jeg har sat ind i stedet for den ene afbryder virker perfekt. Jeg troede i min naivitet at jeg kunne sætte en Touch impulsgiver ind for den anden og forbinde de to enheder med skinneledningen og fase, men impulstrykenheden vil ikke fungere.
Hvad gør jeg forkert ? -og hvordan skal disse to enheder forbindes korrekt ? -angiv gerne diagram med farver.
Måske virker en Touch impulsgiver slet ikke i denne installation ? Hvad skal der så til ?

Jeg har prøvet at sætte en fjederbelastet et-polet afbryder ind sammen med lysdæmperen og det virker også så lyset kan tændes herfra. Men jeg vil jo hellere bruge den (dyrt...)indkøbte Touch Impulsgiver.
Håber spørgsmålet giver mening ellers spørg gerne - hvem kan hjælpe ?

PS! Der er ikke tale om led-lamper eller andet hur-lum-hej
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
35 besøgende der har læst - men ingen svar - det var trist - håber på bedre held i morgen :-)
Hej...

Impulsgiver og et fjeder-tryk - monteres på samme måde, mellem fase og KIP ledning - så hvis det virker med et fjedertryk. Så er installationen i orden...  (og du har fat i de to rigtige ledninger)

Se figur 2 http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98767_07.pdf

Hvadså...
1. På tegningen se det ud til at impultsgiveren har 3 terminaler, hvor den ene er disponibel... har du monteret i de rigtige terminaler på impulsgiveren ?

2. Impulsgiveren er defekt.

 3. Unidæmperen kalibrer når det tændes for strømmen, og i den forbindelse er det vigtigt at frontdækslet er monteret for at den indstiller dig rigtigt - ved ikke om det også er tilfældet ved impulsgiveren.
som daniel p skriver:

skal den bare monteres som du vile havde monteret dit fjedere påvirket tryk. så hvis det virker er det dit impulstryk der ikke virker men prøv lige og sæt det hele på også trykpladen sluk sikringen og tænd igen og se om det hjælper god weekend
Tak for jeres svar - pænt af jer af at bruge tid på det.
Jeg må konstatere at jeg har monteret rigtigt.
At jeg selvfølgelig har fulgt anvisningen om først at tænde når frontpladen var monteret.
Så der er kun én løsning....
Min Touch Impulsgiver er defekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis