-Tips og tricks til træarbejde søges....

-Hej LDS, jeg er ny her, så først lige Hej til Jer Alle....

Jeg skal igang med at lave mig en reol på mine ene væg, tror det bliver noget med en masse kasser i forskellig størrelse og dybde og former, håber det ender med at være et et smukt kaos og ikke bare et kaos.....;-)

Jeg har også andre projekter jeg skal igang med, så jeg vil høre om der er nogen der har nogle links til nogle sider med tips og tricks til at arbejde i træ, umiddelbart er det især samlinger jeg er interesseret i, men alt andet en nybegynder kan bruge har også interesse....

Mvh Bjarke

Gud elsker de fredelige af ALLE slags, et stille ord forander mennesker og dermed Verden, Almen Verbalpsykopati forandrer ingenting....
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej - og velkommen til.
Har selv lavet noget tilsvarende af vinkasser o.l. Hvis det ikke er væg til væg skal du have nogle
brædder eller pladestykker at stive af med.
Brug dykker eller så små søm som muligt, nok 20 - 25 mm lange, og der skal altså sømmes præcist.
Eller en stiftpistol til trykluft. Koster næsten ingen penge, heller ikke at bruge.
Ang. samlinger skal du nok have fat i nogle bøger med gode billeder i og der er mange at vælge imellem.
Har forresten også lavet nogle med gavle fra ikea som udgangspunkt og så en blanding af hylder og kasser i forskellige planer. ser brandgodt ud, så bare på med vanten. 

mvh

 varmetossen

Der skal da også lyde et velkommen til, fra min side.

Jeg har haft stor glæde af Youtube'n...det er bare at skrive et søgeord, og se hvad der dukker op, eventuelt på engelsk, så er der helt sikkert hit. Det er selvfølgelig ikke alt der er lige godt, men man finder jo hurtigt ud af hvem der er seriøse, og hvem der skal skrottes.

Ellers vil jeg anbefale en tur på det lokale bibliotek og se hvad de har af gør-det-selv bøger, der findes jo ikke et emne der ikke er skrevet en halv meter bogreol om.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kan også søge på woodwork.
Så finder du sider som eks woodworkweb og finewoodworking, hvor der er masser af tips, tegninger. diskussioner mv.
Det vil jeg gøre, nok heller ikke så dumt med en tur på biblioteket, det er længe siden jeg har været dér....

Er der een der lige ved hvor der er noget at finde, så put endelig et link, jeg lægger selv ind hvad jeg finder....

Bjarke

Gud elsker de fredelige af ALLE slags, et stille ord forander mennesker og dermed Verden, Almen Verbalpsykopati forandrer ingenting....
Hej Easer Velkommen til.

Jeg bruger en hjemmeside fra Canada rigtig meget, den hedder www.woodgears.ca det er en gut der laver sine egne maskiner i træ, samt diverse møbler og andet. Han har rigtig mange tegninger både til salg og gratis, og så er der næsten altid en video af hvordan han gør det forskellige også.

Jeg er lige blevet færdig med at lave hans Pantorouter, som er en maskine som ved hjælp af en overfræser, kan bruges til langt de fleste samlinger, se den her http://woodgears.ca/pantorouter/index.html
Håber at du vil få mange gode timer her i forummet.

Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Annonce
Hej igen

Det første link ser ikke ud til at virke så prøver lige igen. http://woodgears.ca/index.html

Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Takker, det vil jeg kigge på, lyder spændende....

-Og tak for velkomsten, også til Jer andre....

Bjarke

Gud elsker de fredelige af ALLE slags, et stille ord forander mennesker og dermed Verden, Almen Verbalpsykopati forandrer ingenting....
God fornøjelse
 

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Hej Easer

Også et velkommen herfra.

Der er mange samlings metoder.

Som F.eks. dyveler er Ø ca.1/3 del af tykkelsen, flad-dyveler også kaldet kiks og mange flere, afhængig af materiale valg, for at nævne nogle få, de kræver alle at, du arbejder præsist for det bedst mulige slut-produkt.

Brug en alm hvid snedker-lim 3/4 L. for ca. 50-60 kr. afhængig af hvor du køber, ret nem at arbejde med, og spænd sammen med noget tungt, eller aller-helst med skruetvinger.
 
Har du lysten det aller-vigtigste til at lave noget sådan er det bare om at komme i gang, vi skal jo alle begyndt et sted.

Mathias Wandel i Cannada Woodgears som goldek omtaler og linker til er et godt sted at begynde, han linker også et rigtig mange andre der laver ting som møbler og andre ting.

Håber vi får lov at se fotos og beskrivelse på "gallariet" under vejs.

Rigtig god fornøjelse med dit projekt.  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Takker, og selvfølgelig kommer der billeder, men jeg er ikke den hurtigste kniv i skuffen og har ikke et kvindemenneske pt til at svinge pisken, så vent ikke noget lige med det samme.....;-)

Bjarke

Gud elsker de fredelige af ALLE slags, et stille ord forander mennesker og dermed Verden, Almen Verbalpsykopati forandrer ingenting....
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis