Høvl !

Hej. Så er det back to basis. Jeg går lige og hygger mig med at indrette et "spille - lytte"  rum til alle vores gamle plader, og kom i den forbindelse til at bruge en høvl fra samlingen. En Stanley no. 4 og det er da et stykke dejligt værktøj

 varmetossen

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja er du da vimmer, jeg har haft min i over 35 år og det er en lige stor glæde at have den i hånden hvergang. MEN stil den aldrig på sålen som du har gjort i dette tilfælde FY FY FY
Det er et stykke fin værktøj du har dig der! Gad vide hvad sådan en fætter kunne indbring på en auktion ?
Nu ved jeg ikke om det er den rigtige model, men her er 2 stk der kan købes for 125 kr pr stk..
Høvle 2 stanley høvle og 1 træ høvl Værktøj & arbejdsredskaber Værktøj, billede 4mvh jens
Hej.
Jeg har en hel samling af gamle høvle, en del specialhøvle, nogle jeg tror er skibshøvle, den ene kan ihvertfald stilles til at følge indvendig og udvendig krumning. Nogle ser hjemmelavede ud, men de gamle smede startede jo også med at fremstille deres eget værktøj da de kun havde en esse, en hammer og noget jern. Vi er desværre samlere uden speciale, og det kan godt gøre det til en belastning at gå på lopper. Min kone har truet med der skal lægges op til et loppemarked her, nok i påsken. GYS

mvh

 varmetossen

Annonce
Jeg tvivler meget stærkt på at de to stålhøvle har ret meget med en ægte stanley at gøre, det er noget billigt kineser junk.
Skrevet af Håndværkeren på 13 jan 2013 00:34
Jeg tvivler meget stærkt på at de to stålhøvle har ret meget med en ægte stanley at gøre, det er noget billigt kineser junk.


Der står ellers i annoncen at det er Stanley, så mon ikke de er ægte

mvh jens
Så forstår jeg ikke at han har taget billedet på den måde, havde navnet været synlig på høvlene, men prøv at se de kleine plasthåndtag og knoppen, det ligner ikke noget Stanley vil vedkendes.
Nu ikke så mistroisk
Der er da ofte billige Stanley høvle til salg.


mvh jens
En ny Stanley pudshøvl koster d.kr 350 - 500

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis