tilslutte vandgris til centralvarme.

Hej

Jeg vil gerne tilslutte min vandgris til mit centralvarmeanlæg. Men problemet er hvis jeg tilslutter grisen på anlægget, hvordan kan jeg så stoppe flow`et igennem grisen når brændeovnen ikke er igang. Findes der en form for termostat eller anden form for styrring der slår fra når "grisen" er kold??
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange måder at lave det på, det absolut vigtiste er af følge producentens anvisninger
Hvad ovn er det ?

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Ved egentlig ikke hvilken producent det, men søger bare en tilkoblings mulighed hvor der bliver slået fra når ovnen bliver kold
det nemmeste er vel bare at sætte en gennemløbs termostat på afgangen og så stille den til at åbne ved en højere varme grad
dvs når der ikke fyres så lukkes der automatisk ned

Sejleren

Skrevet af alrune på 05 jan 2013 12:09
Ved egentlig ikke hvilken producent det, men søger bare en tilkoblings mulighed hvor der bliver slået fra når ovnen bliver kold

Nu er det ikke for at være dumstædig
Men det skal passe til ovnen altså , og løsningen er forskældig alt efter hvordan brændeovnen er lavet .
Kig på type pladen evt , er det en ovn der allerede er sluttet til , isåfald hvordan er det lavet pt.

[email protected]

Ja, noget i den dur, men du har vel ik et link eller navn til sådan en fætter. Har prøvet at søge på en gennemløbs term. dog syns jeg ik lige jeg kunne finde en
Annonce
 det er jo kun gennemløbet der kan "kvejes " med og har grisen feks 3/4 tomme gevind så skal termostaen naturligvis også have det og da den skal sidde på afgangen og ikke tilgangen kan det ikke gå alt ! det skal være en "mekanisk" og ikke elektronisk termostat så er man sikkeret mod uheld
 jeg husker ikke lige hvad den presis hedder men den kan ikke være svær at finde , de fås også som 3 vejs og det åbner jo for at montere på flere måder i gamle anlæg

Sejleren
ja lige præcis, jeg må prøve at lede, hvis du kommer i tanke om navnet på må du gerne vende tilbage
Husk der skal være åben ekspansion når der fyres med fast brændsel

varmetossen

ja "grisen" bliver koblet på returvandet på et oliefyr med åben ekspansion
Danfoss AVTA ventil , åbner ved stigende temp

Der er bare ikke garanti for det er den bedste løsning hos dig.

[email protected]

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis