Vinduer og dører BR2020

Hej forum,

I forbindelse med udskiftning af vinduer og dører valgte jeg elementer som skulle være godkendt til BR2020. I december fik jeg lavet en termografi af disse. Resultatet er dog noget overraskende.
Positivt omkring 3-lags glas, men negativt omkring karm og rammer.

Billeder

Opmåling og montering er foretaget af proffesionel håndværker. (se bort fra væg/mur/loft/gulv da dette på tidspunkt for billederne var oprindelig 1969 standard)

Er der nogen som har links eller erfaringer fra tilsvarende renovering?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej forum, I forbindelse med udskiftning af... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad var indetemperaturen på tidspunktet da billederne blev taget. I rapporten er den reflekterede temperatur opgivet til 23 grader både inde og ude og det kan ikke være rigtigt.Hvem har udarbejdet rapporten?
Der vil desuden være en betydelig fejlvisning på de målepunkter der er placeret på ruderne. Så hvis der ikke taget højde for dette i rapporten bør der ses bort fra disse områder.
Hej Jabobn,
jeg har benyttet en lille virksomhed som ikke laver andet end termografi og radonmåling.
Jeg husker det var et Testo instrument.
Temperaturer på billederne passer nu meget godt med tidspunktet, for jeg husker vi var lige omkring 0 grader måske lidt under.
Jeg ved også at flere af de ting som påpeges på loft/gulv passer, da jeg efterfølgende har kigget på det.

Skulle der være en fejlvisning inden eller ude, så er resultaterne nu ret ens fra begge sider.
Og en evt. fejl måling vil jo gælde for både mur og vinduer osv.
Men jeg tager da en snak med firmaet.. tak for tippet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Til andre med samme interesse fandt jeg dette, bemærk eksemplet med aluminium (til dem med alu vinduer)

http://www.velfac.dk/Privat/Termografering
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for den link!

Termofotografering kan være udmærket til at kontrollere f.eks. hulmursisolering eller mangelfuld indblæsning! Og muligvis andre ting.

Men mht. til vinduer så fortæller billederne blot hvad man ved i forvejen.

Men termofotoudstyr er jo sjovt at lege med - for no'en. :o)
@Konstruktionsingeniør
Så er målingerne bekræftet igen - og tilmed af Testo distributør.
- hvad mente du egentlig med "BR2020 vinduer er et salgstricks."
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvad det er du mener og vil med din kritik af vinduerne, da de for mig ser ganske normale ud, selv om der måske er et par steder der skal kontrolleres for utætheder, som bare kan være ganske normale justeringer af hængsler eller slutblik.

Man skal passe på at man ikke overfortolker termografiarbejde som lægmand, da den største del af termografiarbejdet, er den viden/erfaring som personen der udfører arbejdet bruger til at fortolke billederne med.

Jeg kender ikke 2020 kravene til vinduer, men det gør du måske, og kan oplyse os om disse?
Beklager det sene svar, havde ikke bemærket dit indlæg

.. der var allerede bedre produkter på markedet som ikke "solgte" sig selv på markedsføring.

Kig engang på Vipo Passiv One
- faktisk også testet på passivehouse.com i 2011

BR2020 findes stadig ikke i skrivende stund.. der er lavet en bygningsklasse 2020
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis