270.000 på samme kobling

Så rumdede bilen 270.000 på samme kobling

Hvor mange km. kan man egentlig regne med at sådan en kobling kan holde, det er bare ikke noget jeg gider skifte inden den skal skrottes om nogle år. Den viser ikke træthedstegn. Men jeg skal nok ikke spænde en stor tung trailor efter den, hvis den i forvejen er tyndslidt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken bil drejer det sig om?
Ikke alle bilmærker/modeller er jo lige holdbare.

Nu er kørestilen jo også en væsentlig faktor, en kobling kan jo hurtig files ned af en "koblings rytter" racerkørsel slider jo også. Køres der derimod langture, er slidet jo meget mindre, end ene småture.

Jeg har haft en Toyota Carina ll, den rundede 370000 km på samme kobling, og virkede stadig optimalt da bilen blev totalskadet.

Men har da hørt om andre, der har kørt en del længere. også andre bil fabrikater.

mvh jens
Jeg kender flere der har kørt 300.000 - 350.000 km. Det afhænger jo en helt del af din kørestil...

Min svigerfar har kørt næsten 200.000 km. Uden at skifte bremser!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Min nuværende (Skoda Octavia TDI) har kørt 270.000km og er i topform.
Min tidligere bil 350.000 km, og koblingen var fin fin, da resten af bilen var slidt op.

Hvis man behandler koblingen ordentligt og ikke bruger den som fodhviler holder den meget længe.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

min gamle sportsvan kørte med 3 forskellige brugere med vidt forskellig kørestil 350000 inden den blev krøllet

min transporter 2,5tdi 130hk kørte 330.000 inden den blev solgt, den kørte med max læs ca 90% af tiden og derudover med 1700 kg trailer på ca 50% af tiden

facaderenser 

mvh
Niels

Nåh ja. Sådan er det når hjernen trods alt kører hurtigere end fingrene. Glemte at sige det er en Toyota Avensis 2.0

 varmetossen

Avensis T27 2,2 med 205,6HK og et OK moment runder i nat 260.000 på den originale kobling.
René
Min mors Corsa har kørt 400'000 på samme kobling. Og den føles præcis lige så god som koblingen i min kammerats identiske Corsa, som har kørt 120'000. koblinger er umiddelbart ikke noget svagt punkt (længere?).
Ok ikke så ualmindeligt kan jeg se. Det er en felicia med 1,6 6U1 VW mpi motor. Den der sidde i en stribe af biler i VW familien.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis