Klinker på trætrappe?

Jeg ved godt, at det nok er et no-go, men er der nogen, der har en løsning på at lægge klinker på en alm. indendørs trætrappe?

Jeg vil lave et bryggers i kælderen og nedgangen fra bagdøren til kælderen foregår af en trætrappe med fyrtræstrin og egetræskant. Ikke super praktisk til beskidt udendørs skotøj...

Evt. alternative elegante løsninger modtages

Mvh. Jakob Jørgensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bør være muligt at finde på noget andet!

Stålplade, alu-plade, dørkplade, plast, linoleumv, vinyl

Man kan købe præfremstillede plader med vinkel som pålægges eller fræses ned i det eksisterende trin.

Så vidt jeg husker!
Hva' så med trinforkanten? Det samme? :o)(
Det tænkte jeg også på. Forkanten skal jo afsluttes på en eller anden måde.

Måske noget at det der klik-gulv og så en aluprofil på forkanten?

Mvh. Jakob Jørgensen
Du er måske inde på noget af det rigtige der Jacob J.

Før i tiden renoverede man trapper, (efter udspartling og udlusning osv.), ved at påsætte plast-forkanter - særligt beregnet til trapper , altså med not for belægningen - og belægge selve trinnet med vinyl, vinyl- eller nålefilt eller måske linoleum!

Fordelen ved f.eks. aluplade kunne være at den er ganske tynd. Men det er jo en noget "brutal" belægning. At se og gå på!

Måske lidt Gooogling på trappeforkanter viser vejen! :o)
Annonce
Kom i tanke om, at vi jo faktisk har en lignende løsning ved overgangen fra køkkengulv til en lignende trappe. Her er der laget et klik-gulv og så afsluttet med et aluprofil. Det er nok det, som det ender med. Wedi plade + klinker bliver hurtigt en høj løsning + der bliver en udfordring ved kanten af trinnet.

Det vi har ser sådan ud:


Mvh. Jakob Jørgensen
Hmm. Kommer lige i tanke om at klik-gulvet jo skal fastholdes ned mod trinnet. Jeg tænker, at en fejeliste vil se åndsvagt ud. Kan man lime det?

Mvh. Jakob Jørgensen
Nu er det svært at se hvad der er op ned på dit billede.

Men fejelisten har jo den fordel at den dækker eventuelle sprækker mellem clik-gulvbrædderne og resten.

Klickbrædderne bør nok lime på en eller anden måde!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis