Strømforsyning til LED spots

Situation:
I køkkenet er der nogle overskabe i fire adskilte sektioner. Ved hver sektion er der et strømudtag i væggen, og i hvert strømudtag sidder 1 eller 2 halogenspots (med en 20W pære i hver). I alt 4 strømudtag med 6 spots, totalt 120W for at tænde noget lys der ikke helt er nok alligevel.
Det kunne være rart med lidt mere lys, og samtidigt skifte til LED for at spare strøm. Det lys er ofte tændt længe ad gangen.
Jeg har fundet ud af, at det ikke er 230V der er i de fire udtag, så det er jo nok 12V. Men hvor transformeren sidder, ved jeg ikke. Sansynligvis oppe på loftet et sted.

Spørgsmål:
Jeg har købt et billigt sæt med 4 LED spots (4 x 1W). De kunne måske erstatte den ene sektion. Er de afhængige af lige præcis den transformer der følger med, eller kan jeg droppe den medfølgende transformer, og sætte dem direkte i et af vægudtagene og se hvad der sker? Hvad er det værste der kan ske?

Efterhånden selvlært fåreavler og gør-det-selv alt-mulig-mand.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kravl du op på loftet og kig (tag billede) af den transformers mærkeplade.

Hvis det er en elektronisk, er der nogle af dem som har en minimumsforbrug for at de vil virke – det kan betyde at når du skifter alle dine pære ud med 1W LED – så bliver dette min. forbrug ikke opfyldt.

Er de 1W LED spot du har købt til 12V? og i så fald er det til DC eller AC, (Jævnspænding eller vekselspænding)– må stå på den transformer som er med i sættet, hvis de er til DC – er det ikke altid så godt at tilslutte dem AC.

Som udgangspunkt må du ikke ændre på et færdig købt spot-sæt – så du skal bruge den medfølgende transformer.
Din nuværende 12V installation lyder til at være lavet som en ”fast installation” pga. udtag mm. Så denne må du heller ikke pille ved selv.
Det er ikke sådan lige at finde den transformer, så jeg havde egentlig tænkt bare at prøve mig frem, og leve med hvis det LED sæt dør i processen.

Efterhånden selvlært fåreavler og gør-det-selv alt-mulig-mand.
Vi har de laveste priser på det største udvalg af LCD og TFT skærms strømforsyninger .



billigt bredbånd

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis