Hvor kan jeg købe gode billige udestue vinduer?

Jeg skal have indrammet min terrassen som en udestue og leder derfor efter et godt sted at købe vinduer. Kender du et godt sted så spyt ud.

Min have ligger i Gladsaxe.

For at I også kan få en idé om projektet, så smider jeg lige et billede af terrassen.(vedhæftet)
Jeg er ved at bygge en lidt større åben terrasse omkring huset, så det er altså den overdækkede der skal have glas om. Jeg fjerner "brystningerne" så det bliver store firkantede vnduer, fra gulv til loft.

Jeg har selv fundet Billige vinduer og døre fra Sparvinduer - CE godkendte vinduer, døre, termoruder og udestuer - men mon ikke nogle kender et endnu bedre sted? Måske har du bare nogle gode råd?


Morgensol har guld i mund, .. men bly i røv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du lige skulle overveje hvor billige de må blive, det er træls at skulle udskifte efter bare 5 år, fordi træet falder fra hinanden.
Hvorfor købe vinduer?
Når det nu er glasvægge du vil have?

Tænk lidt i drivhuskonstruktion.

Du kan f.eks. opsætte trykimprægnerede regler rundt i åbningerne, som en slags karmtræ. Dernæst påsømme lister så der dannes en fals hvori glasset indsættes. Glasset fastholdes med (glas)lister.

Det er iøvriget ikke helt sikkert at du bare kan bortsave "brystningerne" uden at skulle forstærke "stolperne". Som jo vist blot består af små træstykker stablet oven på hverandre!
Vinduer el. glasvægge.. bob bob..

Jeg tænker at en opsætning af alm. glas ala. drivhus, vil blive alt, alt for varmt. Hvorfor jeg vil vælge nogle udestuevinduer/vægge.

Jeg er med på at stolperne skal forstærkes når jeg fjerner "brystningerne", men tænker at vinduesrammerne sikkert vil være nok?



Morgensol har guld i mund, .. men bly i røv.
Det er da helt sikkert en løsning her fra du gerne vil have: http://www.win-door.dk/

Men om det så er den rigtige pris er nok tvivlsomt. Men nøj, det er godt nok lækre løsninger de laver! Specielt deres foldedøre.
Annonce
Det er svært at se reelle priser og det virker ikke som et gør-det-selv site. Men tak for linket.

Morgensol har guld i mund, .. men bly i røv.
Det er ikke gør det selv sådan rigtigt.. Og nej priserne er ikke så synlige, men det er helt fantastiske vindues/udestue løsninger de laver!
Jeg sukker hver gang jeg går forbi dem der er her i nabolaget. Og måske kan det give lidt inspiration...
Skrevet af ThomasSneum på 04 jan 2013 12:47
Vinduer el. glasvægge.. bob bob..

Jeg tænker at en opsætning af alm. glas ala. drivhus, vil blive alt, alt for varmt. Hvorfor jeg vil vælge nogle udestuevinduer/vægge.





Du vil ikke have almindeligt glas?? hvad er udestue vinduer lavet af, og hvorfor skulle de være køligere??
En udestue er typisk sat op med isolernede glas, dermed bliver der ikke for koldt om vinteren og ikke for varmt om sommeren.

Morgensol har guld i mund, .. men bly i røv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis