Mini-minigraver, nogen erfaringer?

Er der nogen her, der har erfaringer med denne type mini-mini-graver?
Den synes velegnet til mindre gravearbejder i villahaver, hvor det kan være svært at komme til.
Og er jo en del billigere end en "rigtig" minigraver........

http://preview.tinyurl.com/aoxtaes



http://www.ebay.de/itm/Minibagger-Heckbagger-Traktor-Bagger-Schreitbagger-Anbaubagger-9-PS-Benzin-NEU-/380445594598?pt=DE_Garten_Terrasse_Motor_Gartenger%C3%A4te&hash=item58945313e6#ht_3707wt_1135



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pnd2OMY2vRo



 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er tilsvarende lette opgaver du har til den, ja så kan den åbenbart godt gøre lidt, selv om gutten der kører den på filmen er rundt regnet lige så uøvet, som jeg er!
Hvis der var en tung bil i den anden ende, ville den nok virke lidt bedre.

En af mine venner har en lidt større model, til at sætte på en traktors 3-punkts ophæng og så trukket af PTOen. Den er vel 3 gange så stor, men har rigtignok sine begrænsninger.

Med venlig hilsen
ktm

 

For 25.000,- kan man leje en minigraver i mange dage......Her i byen, har vi mulighed for at leje en KUBOTA-minigraver for 300,-/dag eksl. transport.

se eks. her i trige: http://www.guloggratis.dk/maskiner/entreprenormaskiner/minigraver/annonce/14674211-udlejningsmaskiner og der er "mange" unge herrer, som køber sådanne udstyr, fordi det er sjovt. Efterfølgende finder de så udaf de ikke har det vilde at bruge den til, og derfor udlejer....
Har kendskab til en Svensk udgave af samme slags "Grævlingen"
Alt for dyr i drift - reservedele koster en "Jetjager" - hvis de kan skaffes.

Gravekraften er MEGET begrænset...Især hvis du skal grave trærødder o. lign op....

Mit råd - er det samme som andres - lej en når du skal bruge den

Og husk - lejeprisen er vejledende... der er kraftige rabatter i maskinudlejningsbrancen....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut.

den er ikke meget andet til sandkassen.!
eller til øve brug til at kende kordinaterne i grave manøvre.
i alla i danfoss universe.!

den ser da lidt handicappet ud med at den skal "gå" med skovlen.
for at kunne nå ud efter nyt "sted".at grave i.!

det er lidt synd at ødelægge den fine nysået græs.
med skovl "huller".!

men til gengæl er den mere mobil hvis den hade larveføder.

hans2hansen.

Kan bare huske en vi havde i et entrepenørfirma jeg engang var ansat i.

Den var ikke nogen succes, også fordi håndtagene kun kan bruges en af gangen, hvor "multihåndtagene" var meget mere flexible.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
shortcut.

jeg har ikke arbejdet med rendegraver og den slags.!

men bortset fra at jeg har prøvet i danfoss universe at der står tre minigraver med kabine.
der ude . og dem har jeg prøvet nogle gange
og de kan "multitaste" afhendgige af hinanden
med stort præcision. der er en elmotor der "trækker"
hydravlikken. i stedet for dieselmotor.
og tiden er lige nok til at den kan tage fem skovlfule grus.
og gen aktivers med start knappen.!
efter en "viskemaskine" har "slættet" skovl huller.!
så jeg kender en smule kenskab til gravemaskine.
men det er faktisk ret nemt at gå til efter at har prøvet et par gange.
med at finde kordinatter i hænderne.!


og denne grave maskine. ikke så meget værd. som i omtaller.!
så kan man ligeså godt bruge gravemule fra sandkassen.

(en gravemaskine til mindre børn)
oftes i bruges i sandkasse.
og kan købes i legetøjsforhandler.

den bliver du squ hurtigt træt af...
til prisen kan du få en gammel udslidt rendegraver, den gør det noget hurtigere.

OG hvorfor har de ikke lavet den med ISO rendegraver joystick? ? en som mig, der er vant til det, bliver hurtgit idiot af det der.. og du bliver hurtiht idiot af at skulle nøjes med et håndtag af gangen..
sæt dig en halv time i en rendegraver, og køb så den der.. jeg vil gerne høre konklusionen

og hvorfor fremviser de den med så en uøvet mand?? som tydeligvis ikke ved hvordan man skal udnytte en graveskovl..

Forresten har jeg en zinck-lysbro minilæsser billigt til salg! den kan alle betjene, gravekræften afhænger af manden
Lidt udenfor tråden.

Da mine drenge gik i ca 7. klasse skulle der være sådan en "aktivitets"lørdag for elever og forældre, med forskellige aktiviteter.

Jeg mødte med sådan en minigraver uden hus-Kubota eller sådan -og en lastbil med kran og grab.

Satte begge dele på en tom grund og lod-efter lidt instruktion- Knægte, og Deres fædre lege med dem.

Sikkert ulovligt - men ih hvor de hyggede sig.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
alt efter hvad du skal bruge den til ??
hydraulikflowet sætter sine begrænsninger, og maskinens evne til at stå fast sætter sine begrænsninger

den skal ikke sammenlignes med en rendegraver der er noget kraftigere i konstruktion og olieflow
en gravearm bag på traktor kunne også være en mulighed HVIS man har en traktor, mange af disse kører så på traktorens hydraulik
som ikke giver olieflow som en rendegraver, løsning vil være ekstern pumpe evt på pto udtaget.


facaderenser 

mvh
Niels

Jamen den skal man nok holde sig fra, læser jeg af svarene.
Jeg ville nu også selv have tippet, at der skal noget mere vægt til at få en stabil graver.

Den type, man hænger bag på en lille traktor ser mere lovende ud.
Men nogle af dem holder heller ikke til meget, ser jeg nu på http://www.maskinisten.net/

Jeg kigger efter en minigraver til udlejning.
Men det er vist kun i "Hovedlandet", de er til at leje for 300 pr. time.
Herovre ser det ud til, at den pris ganges med tre.

Det er bare noget omfangsdræn, jeg spekulerer lidt på.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis