Dæmpning af Phillips Globe pærer?


Hej med Jer, 

vi har en lampe der bruger sådan en stor ballon agtig sparerpærer på 20W, 

http://www.philips.dk/c/Energisparepaerer/softone-20-w-85-w-normal-sokkel-med-varmt-hvidt-lys-872790089978800/prd/

den ville jeg gerne montere en dæmper på - men kan den mon virke med en helt alm. LK skydedæmper foran? 


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står den kan dæmpes, så det må man jo gå ud fra. Det er dog ikke sikkert at den fungere med alle dæmpere. Om du kan bruge lks cr300 skydedæmper, tør jeg ikke love. Men du kan jo købe en online, også afprøve det. Virker det ikke kan du jo sende den retur, såfrem du ikke har beskadiget den eller ødelagt embalagen så den ikke kan vidersælges.
Skrevet af Illisher på 03 jan 2013 14:14
Der står den kan dæmpes, så det må man jo gå ud fra. Det er dog ikke sikkert at den fungere med alle dæmpere. Om du kan bruge lks cr300 skydedæmper, tør jeg ikke love. Men du kan jo købe en online, også afprøve det. Virker det ikke kan du jo sende den retur, såfrem du ikke har beskadiget den eller ødelagt embalagen så den ikke kan vidersælges.

flot jeg havde siddet og ledt efter det i specifikationerne uden at se det var nævnt på forsiden :-) 
når man læser LK's anvisninger til dæmperne siger de selv at de kun virker med alm. glødepærer eller halogengløde pærer.. så det må vist komme an på en prøve.. men jeg mener dog at de fleste af deres dæmpere har min. 20W belastning - og det bliver jo nok et problem når jeg kun har 1 pære på installationen?

Må inskyde en bemærkning.

Selvom sparepærer er dæmpbare er det ikke særligt effektivt - synes kun det kan dæmpes ned til 50-60 % og ikke flimmerfri.

Jeg har selv eksperimenteret med det og er skuffet. Alle mine er nu skiftet til noget der du'r - enten de nye " spare "glødepærer eller mest Dæmpbare LED. Sparepærer har jeg ikke flere af bortset fra et par udvendige lamper der ikke skal dæmpes
 

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 03 jan 2013 16:03
Må inskyde en bemærkning.

Selvom sparepærer er dæmpbare er det ikke særligt effektivt - synes kun det kan dæmpes ned til 50-60 % og ikke flimmerfri.

Jeg har selv eksperimenteret med det og er skuffet. Alle mine er nu skiftet til noget der du'r - enten de nye " spare "glødepærer eller mest Dæmpbare LED. Sparepærer har jeg ikke flere af bortset fra et par udvendige lamper der ikke skal dæmpes
 


Tak for de erfaringer, det var lige præcis det jeg frygtede.. hvis jeg dog bare kunne finde en store flot globe-pærer i halogengløde model - som er frostet/mat ligesom min nuværende sparepære er det... (det er en lampe med klar skærm, så det er ret vigtigt hvordan pæren ser ud - og de dæmpbare sparepærer fra megamann er desværre lavet så man kan se snoningerne på lysstofrøret igennem det matterede glas, ser bestemt ikke pænt ud i mine øjne) 


Megaman introducerer nu en komplet serie dæmpbare pærer som dæmpes med .



it konsulenter
Skrevet af mar121y på 11 jan 2013 07:10
Megaman introducerer nu en komplet serie dæmpbare pærer som dæmpes med .

Jo men der er jo stadig problemet med min. 20Watt på en LK skydedæmper..



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis