Opsætning af fodlister med sømplugs

Godmorgen.

Lige et hurtigt spørgsmål herfra.

Hvis jeg bruger sømplugs til opsætningen af mine fodlister, hvilken længde skal jeg bruge?
Fodlisten er en standart, 14 mm tyk tror jeg, og væggen er noget letbeton.

Vil disse kunne klare opgaven :http://eshop.silvan.dk/vare/b-d-soemplug-oe5-x-30-mm

Hvordan vil det se ud bagefter, jeg har læst at man vil kunne se en lille bule der hvor de sidder. Men handler det ikke bare om at brore dybt nok i væggen og slå dem langt nok ind. Så man kan spartle hullet op?

På forhånd tak og god dag til jer..
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal blot undersænke hullerne hvor du vil banke de søm plugs ind, så plast kappen ligger nede i træet
Flytter du tit rundt på dine fodlister?? ;-)

Hvad med slippe for at spartle og male efter og bare lime dem fast med en montagelim?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Overvej en anden løsning end sømplugs. Montaflex skruer, karmskruer, modtagelim, dykkere osv. En kombinationen af dykkere og montagelim ville være mit valg. Det er hurtigt at montere, minimum spartelarbejde
Vil gerne undgå at lime dem på, for hvem ved hvornår konen vil have malet igen

Vil Montaflex kunne holde i mine letbetons vægge, eller skal der brores plugs i væggen først?

Jeg tror de færreste afmonterer fodlister for at male vægge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis du gerne vil kunne aftage dem igen egner sømplugs sig da slet ikke til formålet. Men igen hvem tager fodlister af når der males......
Ååååårrrrhhhh je ve nu et, jæ har da hørt om et folkefærd der sætter tapeten op med tegnestifter, så de kan tage den med når de flytter
en genlial løsning er at bruge velkrolukning til fodpanel.
lige med et riv.! så har du den i hånden uden brug af værktøj.
og lige til at "trykke" på igen. efter malingen af vægen.!
Enig med boso, montage lim + dykkere ville også være mit valg.
Skulle det ikke være nok med at kun bruge montagelim.?

Hilsen en isviking der troede at han kunne alt, lige indtil hans kone sagde det kunne han ikke??
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også