Køleskabslys

Lyset i Bosch køle/fryseskab slukker ikke helt.Med dør lukket er der forsat et svag lys. Hvordan løser jeg det, kan jo ringe til en trikker, men vil gerne forsøge selv, om muligt.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan kan du se at lyset ikke slukker helt når døren er lukket????

   elektriker fra jævnstrømmens tid
En nat jeg var oppe kunne jeg se et svagt lys ved pakning, Åbnede lågen og pæren var varm. Trykkede på dørkontakten og pæren blev svagt lysene, men slukkede ikke. Løsnede pæren, men vil gerne have det lavet. Skabet er 4 år gammelt.
Prøv at tage stikproppen ud og vend den...
Hvis dit køleskab er monteret med en almindeligt stikprop med kun 2 ben (uden jord) så kan det skyldes at du afbryder nullen, og ikke fasen. Det kan give lidt krybestrøm som får din glødelampe til at gløde svagt.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Løst. Der har nok været stablet for meget i skabet her i julen. Der var en kontakt som var afbrudt. Hvad ide´en er med den,ved jeg ikke. Tændt slukker lys, sluk og lyset bliver svagt og lyser med lukket dør.
jeg har en lignende funktion i mit sommerhus, som ikke er opvarmet når vi ikke er der. Man kan sætte pæren til at lyse når køleskabet står i et uopvarmet hus - så standser kompressoren ikke når udenomstemperaturen falder til under 5 grader, fordi pæren leverer lidt varme, og frostvarerne holdes derfor frosne. Det fungerer, men er jo ikke den mest optimale energimæssige løsning.
Det er vel næppe en funktion, som du vil have brug for.
Annonce
Hej GUG.

Måske ikke, men det er sku da smart.

mvh

 varmetossen

.. og så kan man ha sine varaner derinde, uden de lever i mørke - smart!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis