Erfaring søges.

Hej.

Jeg vil igang med og lave lidt møbler selv, tror ikke på prisen bliver billigere af den grund men det og sige at man selv har lavet det er da lidt federe.
Vil starte med og lave et stuebord, har hele tegningen af hvordan det skal se ud oppe i hovedet,
bordet skal være i eg da mit spisebord er massiv eg.
Men selvom jeg har hele ideen til hvordan den skal se ud ville jeg alligevel lige se om der skulle være nogen herinde med gode råd til mit projekt.
Tænker jeg vil lave det ud af denne plade:
http://www.homeworks.dk/produkter/k...mp;level=4

Er den egnet til opgaven og hvad med stedet og købe den? Nogen der har erfaringer eller lign?
Og mit næste spørgsmål er, pladen er limet sammen af en masse stykker, skal jeg så lave en form for ramme der er en smule mindre end bordpladen jeg så skruer pladen fast på for at undgå at pladen flækker hvor den er limet hvis nu tykke Dorit vælger og placere sin mås på bordet.
Og er der andet jeg bør vide inden jeg går igang?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overvej at købe et brugt egetræsbord med en god massiv bordplade i en genbrugsbutik - mm du altså vil lave bordpladen selv af stave? Vil tro du kan få et bord med en plade på 140-160 cm til 2-500,-

VH Claus
Stavlimede plader revner aldrig i limningen, den er stærkere end træet.
Så i princippet kan jeg bare tage pladen og sætte 4 ben på og så lege lidt med en overfræser...
Men ja det er en bordplade...
Synes nu ikke prisen på den er så voldsom så tror ikke det kan svare sig og finde noget brugt, inden det er blevet slebet op osv. er der jo gået en masse timer hvor jeg ikke rigtigt føler det er så meget billigere.


Hilsen Brian
Mht pris og forarbejdning: nej kan nok ikke gå an, men hvis du gik efter en "rigtig" møbelbordplade ville det være et alternativ.

Vh Claus
Annonce
BTA - du vil da dælme ikke bare skrue fire ben op under pladen?? Det kommer jo til at ligne et campingbord. Du skal da ha både sarg og den "rigtige" spisebordsbredde - og hvad med mulighed for tillægsplader?

 

Jeg har lidt erfaring med homeworks.

Du kan få pladerne i nøjagtigt den størrelse du ønsker. Den plade jeg bestilte var til et spisebord i fyrretræ - mål 92 x 1600 x 4
  
Dertil en tillægsplade på 50 x 92 x 4 til at sætte i enden.

Prisen var OK ( husker den ikke præcist ) og pladen var i orden - gav den 3 gange mat klar lak efterfølgende.

Hentede den selv - fragtprisen er meget høj.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har også handlet hos dem en enkelt gang, jeg købte 6 stk. fyrretræs plader på mål, som jeg lavede 2 små lampeborde af. Prisen kan jeg ikke huske, men træet var meget flot og fint skåret. Så var det imponerende godt pakket ind, med beskyttelses hætter på hjørner og pakket ind hver for sig inden de var pakket i pap.

Ja, der er nu noget ved at lave sine egne møbler, det er fedt at have gæster og de så spørger: Hvor har du købt den? og så kunne svarer: Den kommer fra mit værksted 

Held og lykke med projektet og godt nyt år.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Uldal....
Tror du har misforstået noget. For det første var det med de 4 ben bare en forenklet måde og sige det på og selv skal det ikke bare være nogle færdige jern ben men massige egetræsben der skal laves på den, så bestemt ikke noget du kan tage med på camping turen.
Men tror også du har misforstået hvad det er jeg skal lave, er et stuebord/sofabord der skal laves, regner med det bliver 130*61 cm, højden har jeg ikke fundet endnu. Men tror også det ville se lidt dumt ud med tillægsplader til et sofabord hehe.
Men har i forvejen et massivt egetræsbord hvor mit sofabord skal have nogle af de samme træk.. ikke noget bedre end tingene passer sammen.
Så lige dette klip på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=dXCoKIXP6Wc
Fik den ide om jeg måske skulle ligge sådan et stykke jern rundt på bordet, måske 5 cm fra kanten hele vejen rundt, tror det kunne se rimelig godt ud.. Men hvor kan jeg få sådan et stykke firkant stål der ikke ruster.

Hilsen Brian.....
Uldal....
Tror du har misforstået noget. For det første var det med de 4 ben bare en forenklet måde og sige det på og selv skal det ikke bare være nogle færdige jern ben men massige egetræsben der skal laves på den, så bestemt ikke noget du kan tage med på camping turen.
Men tror også du har misforstået hvad det er jeg skal lave, er et stuebord/sofabord der skal laves, regner med det bliver 130*61 cm, højden har jeg ikke fundet endnu. Men tror også det ville se lidt dumt ud med tillægsplader til et sofabord hehe.
Men har i forvejen et massivt egetræsbord hvor mit sofabord skal have nogle af de samme træk.. ikke noget bedre end tingene passer sammen.
Så lige dette klip på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=dXCoKIXP6Wc
Fik den ide om jeg måske skulle ligge sådan et stykke jern rundt på bordet, måske 5 cm fra kanten hele vejen rundt, tror det kunne se rimelig godt ud.. Men hvor kan jeg få sådan et stykke firkant stål der ikke ruster.

Hilsen Brian.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis