Erfaring med kværn

Går og tænker på at lave et toilet ovenpå. Men der, hvor jeg tænker på at lave det, er det lidt besværligt med hensyn til afløb, og så er jeg blevet opmærksom på, at man kan koble en kværn på toilettet i stedet for. Den skal nok lydisoleres, så den er lidt mere diskret. Men er der ellers erfaringer? Det smarte er jo, at det hele kan pimpes bort i et 3/4 " rør eller slange, så vidt jeg indtil videre har fundet ud af.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pimpes bort...lortet skal vel tømmes
Hej

Kan nok godt lade sig gøre, jeg har lige boet i husvogn 4 måneder på
grund af husbrand.
Der var det monteret en sådan kværn på toiletet og det virkede fint
den tid uden der skulle gøres noget.

Hilsen Jan
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Afloebspumper--SFA-Sanitop-Silence-afloebspumpe-%28velegnet-til-toilet-+-haandvask%29-195458.html

Bare så vi ved, hvad der er tale om;-)
Skrevet af badedyr på 30 dec 2012 18:00
Hej

Kan nok godt lade sig gøre, jeg har lige boet i husvogn 4 måneder på
grund af husbrand.
Der var det monteret en sådan kværn på toiletet og det virkede fint
den tid uden der skulle gøres noget.

Hilsen Jan
Det lyder jo forstrøstningsfuldt - larmer den?
Annonce
Nu er de af og til monteret i vores skurvogne på de forskellige byggepladser. Jeg syntes de larmer helt af helveds til, hele vognen runger og vibrere fra kværnen.

Jeg ved ikke hvor meget lyd/vibration man kan fjerne, når den står på en trækonstruktion.

Mvh Thomas Hansen

Hvis man stiller dem på noget gummiplade eller liggeunderlag, og pakker den ind i noget støjdæmpende?

Jeg kan også se på nettet, at der findes specielt støjsvage modeller, så det er måske nok sådan een, man skal gå efter, så man kan gå på tønden om natten, uden at vække hele huset
Nåe misforstod vist det første indlæg lidt. pimpes = pumpes. Dvs. kværnen findeler puha'et så det kan pumpes væk i et mindre rør eller slange. Det er vel praktisk hvis der ikke er plads til et 110 mm kloarkrør, men der skal jo stadig være plads til det lille rør/slange. Kan den slags godkendes og der skal vel også være plads til at servicere og rense puha kværnen.

Næe, jeg har ingen erfaring med sådan en bækværn.
sådan kværne er rigtig nok i rigtig mange letvogne/skurvogne - jeg har serviceret dem over det meste af DK, det kværnen kan holde til er det du har spist først !
Hvis der på nogen måde er blokering på afløbsslangen kører kværnen baglæns og med samme tempo står det op igennem toilettet eller ud igennem kværnen, så er du bevidst omkring der er der ingen problemer

facaderenser 

mvh
Niels

Det vil altså sige det godt kan gå hen og bliver noget...lort, med sådan en kværn gemt for godt af vejen i en skunk eller sådan noget.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis