Rengøre før pudsning af væg

Hej,

Fik kastet mig hovedkuls i, hvad jeg troede var et hurtigt lille projekt - at føre ledninger til "biografen" ind i væggen.
Jeg har fået rillet, lagt rør i væggen og sat dåserne op. Desværre var jeg nok lige hurtig nok til at få fastgjort rørene. Jeg fyldte dem op med mørtel - noget Weber færdigblandet som Silvan mente var sagen ved så tykke lag. Jeg var dog ikke lige opmærksom på ikke at klatte for voldsomt med det, så nu har jeg en masse "bussemænd" og klatter omkring rillen, som skal fjernes inden jeg kan pudse rillerne.

Hvordan får jeg nemmest fjernet det overskydende mørtel? 

Et lille billede er vedhæftet (håber jeg!), da den slags jo som bekendt siger mere end 1000 ord



Godt nytår derude!

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En karborondumsten kan sikkert fjerne det meste...
Hej.

Du kan bruge en vikelsliber med en diamantkop til slibning af næsten ren cement.

Murerens bedste materiale når gamle vægge skal repareres,pudses, eller eldåser skal indmures er  Knauf gipsspuds, men man skal vide hvordan det bearHilsen bejdes ellers bliver det også ujevn, men gipsen kan så slibes med alm. sandpapir.

Hilsen Murermesteren.

PE

Man kan også bruge en neglefil.
Manskinløsningerne er udemærkede, men hvis griseriet er et problem kan man bruge en hovfil. Håndtaget skal lige bankes af først.

 

prøv med en mursten, alt efter hvor slet det er, en vinkelsliber kan også være løsningen hvis du kan styre den så den ikke går i kablerne

facaderenser 

mvh
Niels

Hej igen,

Beklager den sene tilbagemelding, men røg i lidt vådt uføre 

Flisen gjorde tricket - den tog alt det løse, uden at rive den eksisterende pudsningslag med sig.

Hvis hovedet er til det imorgen, må jeg prøve at få det gjort færdigt og pudset det nogenlunde pænt.

Takker for forslagene og godt nytår!



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis