Vandfast krydsfiner

Bunden i min trailer skal skiftes.
Den nemmeste løsning er at tage en tur i Bauhaus og købe krydsfiner.
Jeg mener det er 'støbe'-krydsfiner de har, den slags med de mørke sider.

Er denne type vandfast nok til at blive brugt som bund i en trailer?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er det eneste rigtige  men køb den ikke for tynd.
Hvordan forsegler jeg kanten?

Jeg har været i mange byggemarkeder, og aldrig set en ru krydsfiner?

 

Du skal være opmærksom på at der er store kvalitetsforskelle på "støbekrydsfiner"
Bla. fordi det osse bruges til alverdens andre ting end trailerbunde og betonstøbning!

Pris og kvalitet følges nogenlunde ad!

Annonce
Skridsikker trailerbund kan du købe i Bauhaus, det er rigtig nok støbeplade men med en ru side, mener kun den kan fåes i 12mm.mvh Bufas
På nær i Silvan, hvor du kan (kunne? - det er længe siden jeg har brugt dem) købe plader på mål i deres 'skæreri' så sælges støbeplader i trælasten normalt kun i hele plader.

Pladerne findes med glat side som kaldes 'Film' og med en mere skridsikker version der kaldes 'net'. Du kan købe plader med film/film, med film/net og net/net.

Kører du i byggemarked så skal du vide at der er stor forskel i kvaliteten. Stark har deres eget mærke RAW som er baseret på Poppeltræ. De 'gode' finske plader som fås i fx XL-Byg (fra DLH) er baseret på Birketræsfiner og generelt er Birk overlegent på alle punkter - pånær prisen. Dets rumfylde/hårdhed er fx. på højde med bøg og eg. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge

De fleste steder har de film/film versionen men kan givetvis skaffe netversionen hjem. Det var måske også værd at tjekke hvad en 'original' trailerplade koster til sammenligning. Filmply som det også kaldes er godt til mange formål. Men det er også lidt dyrt at have en halv plade liggende som du ikke skal bruge til noget ...


/bjørn

Og den bedste løsning især hvis du kører med meget skrammel eller brænde, er at få en aluminiums dørkplade i bunden, den vil du ikke kunne slide op i trailerens liv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis