Varmeblæser.

Hallioo alle i kloge mennesker..

Har lige købt en bette varmeblæser, men vil aflevere den igen, for det var ikke det rigtige.

Jeg efterlyser en varmeblæser som self. kan indstilles som alle andre, men den skal ha' en termostat som slår den fra, når rumtemperaturen er oppe hvor den skal være - event. men forsinkelse af blæseren, men hvor finder jeg den i junglen???

Den skal være lille for for rummet er kun ca. 10m2 og skal kun holdes på ca. 10g. (og der er ikke højt til loftet) og der må heller ikke blive varmere, men det blir der jo, når solen skinner og varmeblæseren ikke selv slår fra.

Sniffer  
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nok ikke lige direkte svar på dit spørgsmål...
Men har du overvejet en oliefyldt elradiator?
Sådan en bruger jeg for at holde mit isolerede værksted på ca 10 gr, det er 10 m2, det fungere perfekt.

Min erfaring er at de små varmeblæsere er ustabile, og langtfra langtidsholdbare, men måske har jeg bare været uheldig.

mvh jens

Nej, det har jeg slet ikke overvejet.......for det er sådan en jeg bruger nu, men den kan jo heller ikke selv slå fra.

Det er til mit lille orangeri, hvor alle de sarte planter står og der kommer jeg ikke lige hver dag i vinterhalvåret.

Sniffer  
Den oliefyldte radiator jeg bruger, har da indbygget termostat, der kan reguleres fra 5 - 25 gr.

Det er en væghængt af fabrikatet Appliance, købt i Silvan, mener den er på ca 700 watt.

mvh jens
Hej Sniffer.
Jeg ville da også som Jens anbefaler købe en lille olieradiator.
Men problemet er ligetil for du skal bare have en enten el radiator eller olieradiator med termostat. Gå ned i det lokale byggemarked sikker på de har det.
Så også en idag med både indbygget termostat og timer så man selv kunne bestemme hvad man ville bruge.
Det var så på strøm. En 2 kw til 400 kr. i xl byg.
Men jeg har selv en 3 kw jeg har forsynet med timer. Har lavet et sko stativ hvor jeg så har gemt den bagved og så starter den kl. 6 om morgenen så mine sko er varme når jeg skal på arbejde og igen kl. 18 så de tørrer efter jeg er kommet hjem... Virkelig en lækker ting her i vintermånederne.


Hilsen Brian.
Som sagt..jeg HAR en oliefyldt elradiator  og jeg har også timere, men det er jo ikke det jeg efterlyser.

Jeg vil finde en elradiator med termostat, som også tar højde for udetemperaturen og solen - det gør den jeg har ikke og en timer løser da ikke det problem.

Sniffer  
Annonce
Skrevet af Sniffer på 28 dec 2012 21:42
Som sagt..jeg HAR en oliefyldt elradiator  og jeg har også timere, men det er jo ikke det jeg efterlyser.

Jeg vil finde en elradiator med termostat, som også tar højde for udetemperaturen og solen - det gør den jeg har ikke og en timer løser da ikke det problem.

Hvis du forventer at finde en varmer som holder temp på 10 grader, selvom solen midt på dagen i marts måned står lige på, så får du nok et problem, en radiator kan kun varme op, ikke køle ned, den kan heller ikke forudse om det bliver gråvejr eller solskinsvejr..

Den kan hvis den er nogenlunde rigtig lavet, sættes til at varme, indtil den indstillede temperatur nås(f.eks 10 grader, det sted hvor termostaten er placeret) også stopper den der... hvis det er rigtig koldt eller blæser kraftigt, og rummet ikke er isoleret er det ikke sikkert en lille radiator kan holde temp oppe på 10 grader.. så må man have 2..
Sådan en eksisterer ikke ,og hvad skulle man bruge det til???  Elovne/ elblæsere har en indbygget rumtermostat som tænder og slukker alt efter varmebehovet i det rum/værelse som de er opsat i.....  hvis solen skinner og varmer ellers hvis det er varmt udenfor så vil termostaten reagere på det og slukke for varmeovnen......

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Den væghængte oliefyldte elradiator jeg har i mit skur, har en indbygget termostat, den holder fint en temperatur på 9 - 10 gr.
Men det er så også rimelig godt isoleret, med 200 mm i væge og loft, samt 275 mm i gulvet.

Men er dit orangeri et drivhus med enkelt glas ?
Så skal der nok mere til, at holde 10 gr i frost og blæst, men har du en olieradiator, kunne du jo sætte en extern termostat til at styre temperaturen. (desværre er sådan en termostat ikke helt billig)

En timer er ikke velegnet til formålet.

mvh jens
faldt lige over denne side
http://www.shopnord.dk/group.asp?group=13

de skriver faktisk noget meget fornuftigt, nemlig at en varmeblæser ikke er egnet til kontinuerlig drift og frostsikring. men hvis du stadig insistere på en varmeblæser, er der da nogle stykker på samme side

men ellers en almindelig elradiator, ville være et godt bud til dit rum, de fleste nye ovne kan både styres på egen termostat eller på extern. mener faktisk onkel harald har nogle udemærket ovne

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Pizzabager skrev... Hvis du forventer at finde en varmer som holder temp på 10 grader, selvom solen midt på dagen i marts måned står lige på, så får du nok et problem, en radiator kan kun varme op, ikke køle ned, den kan heller ikke forudse om det bliver gråvejr eller solskinsvejr

Hvor får du nu det fra???? Den skal vel varme, når det er koldt.

Svend Høst..: Nå, sådan en er ikke opfundet endnu??? Så behøver jeg jo slet ikke lede efter en - dejligt med lidt fakta.

Je__ns..: Uha nej da - der er termoruder og isolering, så intet problem der.

Gert.m ..: Det var god info. på det link, tak for det.

Jeg bruger så bare den olieradiator jeg har, når nu mit ønske er umuligt.

Takker mange gange for alle "input".

Godt nytår, drenge.

Sniffer  
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis