Peugeot 406 "hakker/hopper" ved fartøgelse

Hej alle..
Jeg har en peugeot 406, som pludselig fra en dag til anden, er begyndt at "hakke/hoppe" hvergang man vil op i fart, så den hopper afsted og lyder konstant som om den er ved at dø ud..
Medmindre man øger farten meget meget lidt, kan man luske den op uden der er de store problemer, og når man først er kommet op i fart, kan den også køre uden problemer hvis man holder gaspedalen stille.

Nogen der ved hvad årsagen kan være til dette?

Har fået fortalt det evt. kan være benzinfilteret som skal skiftes, da dette måske er slidt og bilen ikke får tilstrækelig brændstof.

men har også fået fortalt det er fugt i kabler og starter..

Men ved ikke?
Nogen som kan have en forklaring og løsning på mit problem?

MVH
Casper
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et benzinfilter slides ikke, det stopper til af skidt hvorved benzinen har svært ved at komme igennem, og så skiftes det blot til et nyt koster ikke ret meget. ( hvis du selv skifter ) Men prøv også at undersøge dit luft filter, er det tilstoppet kan motoren få svært ved at få den mængde luft der skal til, dog vil jeg mene at kan du liste den op i fart er det nok ikke der fejlen ligger.
Men har du husket at tilsætte kaburator sprit i din benzin tank på denne tid af året.At det er fugt i kabler er noget vrøvl, din bil starter vel godt nok, men det er ikke en dårlig ide at sprøjte sine elkabler med en cilicone spray,  ved samlinger også tændkablerne.
melder den nogen fejl på motoren? jeg ville nok starte med ovenstående ting og hjælper det ikke vil jeg få udlæst fejl koder.kunne sagtens være noget luftmassemåler/map censor gøgl. evt ringe stik og ledninger med dårlig forbindelse....
Nej altså bilen starter fint.. Der er overhovedet ingen problemer og har der slet ikke været hele vinteren over heller..
Hvor meget kaburatorsprit vil det være nødvendigt at købe og tilsætte? Henter et nyt benzinfilter nu her da det kun koster 69 kr kan jeg ligeså godt prøve at skifte det.
det kan godt tyde på at den ikke får benzin nok under optrækket.!
Kaburator sprit kan du tilsætte hvergang du tanker, bare en slat der er ingen egentlige mål for det så vidt jeg ved.
Annonce
Du ku jo også starte med at investere i en flaske prontomog spraye dit motorrum på alle kabler. Hiv tændkabler og se om der er et løst kabel

Karburatoris er mest almindeligt når der er 0-5 graders varme og fugtig luft.

Normalt kommer det efter nogle minutters kørsel og forsvinder når motoren er helt varm.

Hvis et nyt benzinfilter ikke hjælper skal du prøve med 1 liter karburatorsprit til en tankfuld.
Check alle slangerne omkring luftfilter og indsugning.
En utæt slange (eller besøg af en mår) kan godt give de symptomer.

Bent.
Benzinfilter må være stoppet, ellers prøv at køre uden dæksel på tanken, det kan også være udluftningen i tanken der er stoppet
så den ikke kan få benzin nok

facaderenser 

mvh
Niels

Er det en 1,8 eller 2,0 ?
Tror ikke det hjælper med karburatorsprit når den er med indsprøjtning.
En meget alm fejl er tændingsbroen ( på 2,0 ) den giver de fejl du beskriver og det bliver værre over tid.
Spørg evt en hugger om du må prøve at skifte inden køb.
Kan også være en fejl på temp måler til motorstyring så den tror den er halv kold og giver benzintilskud ( choker )
Tror der sidde følere r 3 på thermostathuset, det er den med den grønne plastring ( stadig 2,0 )
Vh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis