Spærrende maling?

Hej! Jeg har en normalt hvid væg, som en person valgte at overhælde med rød maling. Derefter har jeg malet det over det par gange med normal vægmaling, men det blev ved med at slå meget kraftift igennem. Efter noget tid finder jeg ud af, at det er teaterblod, han har malet med, og at det ville have været meget bedre at vaske ned først, men det er så for sent nu. Så nu er spørgsmålet: Hvilket form for forseglende maling, kan jeg male henover, så det røde ikke slår igennem? Der findes spærregrunder som ISO 10 fra eksempelvis Flügger - er det sådan noget, som kan gøre arbejdet? TAK!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tale med en erfaren maler om det, da jeg mener at rødt erdet sværeste at dække, og skal evt males over med en anden farve først (måske gult)
Prøv at tale med en erfaren maler om det, da jeg mener at rødt erdet sværeste at dække, og skal evt males over med en anden farve først (måske gult)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jotun spærregrund epoxybaseret. Har prøvet den, intet trænger igennem.

Elektronikteknikeren
hm jeg ville rigtig gerne undgå at skulle ud i epoxymaling. Kan det ikke klares på andre måder? Hvad med et forseglende lag lak fx? Det er bare et muligvis håbløst og slet ikke fagligt baseret skud i tågen...
Malingen er baseret på modificeret epoxyharpiks. Og der er ingen særlige krav til brugen af den. Og den er til indendørs brug!

Men find måske hellere et andet fabrikat. Jotuns hjemmeside er dog noget af det allerringeste jeg har set af den slags! :o(
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis det er udendørs, ville jeg sætte højtrykrenseren i gear og spule det ned.
Er det indendørs ville jeg måske forsøge mig med en almindelig spærregrund, de kan da ihvertfald dække løbesod, så mon ikke en gang teaterblod.

PS: ikke en særligt fed ting at gøre, jeg håber da ikke det er en af dine venner.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hold dig væk fra epoxy!

Sigmas isotop kan gøre skaden god igen. Den bedste og mest effektive "vandbaseret" spærremaling på
markedet i mine øjne. 

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også