hopper af trådløst netværk

hejsa

min bærbar er sat til mit tådløse netværk, når jeg skal se youtube osv mister den forbindelsen til internettet efter et stykke tid ca 10 min.
forbindelsen kommer igen efter ca en halv time, men vores mobiler (iphones) er stadig på nettet via det trådløse, samt ps3 virker perfekt.
sætter jeg et kabel i bærbaren opstår fejlen ikke.

bærbaren er lige blevet formateret, samt opdateret til de nyeste drivere men det har ikke hjulpet.



nogle idéer?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er specielt galt når jeg henter store ting ned fra nettet.
der sker sjældent noget ved alm surfning.
Hvis du har mulighed for at låne en anden bærbar computer, ville det være oplagt at prøve at teste, om du kan fremprovokere problemet vha. dén. Så kan du i hvert fald få en idé om, hvorvidt det er selve computeren eller netværksforbindelsen, der skal kigges nærmere på. Hvis problemet også forekommer med en anden bærbar computer, så ville jeg nok prøve at slukke midlertidigt for alle andre enheder (smartphones, PS3 osv.), som er tilsluttet din internetforbindelse, for at teste, om dét ændrer noget.

Lige et par supplerende spørgsmål:
Er problemet opstået efter, at du har fået nye enheder, der bruger din internetforbindelse, skiftet internetudbyder, ændret på routerens konfiguration, ændret i netværkskonfigurationen på de enkelte enheder osv.? Hjælper det noget at genstarte computeren, når problemet opstår? Hvordan ser du helt præcist, at computeren har mistet forbindelsen til internettet? Er computeren stadig tilsluttet det trådløse netværk, når internetforbindelsen er væk?

Der kan være rigtig mange kilder til fejlen - så det vil være rart, hvis vi kan udelukke nogle af dem på forhånd.
Jeg slås noget med et lignende problem.
Meget af tiden er nette langsomt, andre gange er bliver vi smidt helt af, eller kan ikke logge på, når jeg tænder computeren.
Min mistanke går lige nu på, at der er et eller flere netværk på samme frekvens, der laver noget støj/forstyrrelse. Så jeg skal have fundet routermanualen og have skiftet kanalnummer, eller hvad det nu hedder. Lige nu kan min PC se 16 trådløse netværk.
Måske en mulighed hos dig også.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Har oplevet at nogle apple enheder kan lamme et trådløst netværk. Prøv at lukke alt apple udstyr ned, og lad din bærbare være alene.

Ide 2, du skal med et værktøj på din pc hente et tool der hedder net stumbler version 040, det kan vise hvilke kanaler dit trådløse bruger og om nogle af dine naboer ligger tæt på dig med kanaler, dette er selvfølglig ikke et emne hvis du bor ude på lars tyndskids.... Hvis de konflikter (de skal ligge mere end 2 kanaler væk fra dig) så skal du flytte dine kanal eller også skal de.
De oplever sikkert det samme som dig med ustabilitet.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har prøvet at skifte kanal til midst 2 fra min egen kanal, men intet hjalp, har efterhånden prøvet alt...

Igår havde vi bestilt netflix via ps3, og der døde nettet også på min ps3

Nu har jeg gjort noget drastisk: afmelt mit tdc bredbåd og købt fiberbredbånd, samt et nyt accespoint, og et usb netværkskort til min bærbar, så håber problemet ikke kommer igen :-)
Annonce
Hvis der er apple udstyret der driller vil et skift af router sikkert afhjælpe problemet, men du kunne dog for min og din egen nysgeriighed prøve at slukke alt med æbler på.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja hold da op Ejnar... Det var da noget drastisk du fik gjort der.
Jeg havde for noget tid siden samme problem. Jeg fandt så bare ud af min router var for dårlig så købte en større og bedre. Og har siden ikke haft problemet overhovedet....



Hilsen Brian.
Igår da vi så netflix var alt andet slukket kun ps3 eren var tændt for at teste.
har rpøvet at give hver enhed fast ip adressse men det hjalp heller ikke
har udskiftet min router fra tdc, hjalp heller ikke.

Så derfor den drastiske beslutning, grunden er jeg bruger nettet om aftenen i forbindelse med mit arbejde, og det kan blive en lang aften, når både printer og pc hopper af nettet hele tiden :-)

men takker for hjælpen, kan være jeg fortsætter denne tråd hvis mit fiberbredbånd heller ikke virker.

Næste træk hvis det heller ikke virker må være at sælge huset, samt alt elektronink i huset :-)
hej Peter...
Nej ikke noget apple.
Men det hjælper da ikke noget og skifte udbyder. Det er den der udsender dit trådløse, går da ud fra du har været ude og investere i en selv og ikke bare bruger den du fik med fra TDC dengang du oprettede netværket.
Jeg er ikke Expert på området men kan da umuligt være forbindelsen når der ikke er noget problem når du bruger ledning.
Jeg havde en lille D-Link router der så viste sig og være alt for lille da den gjorde samme nummer. Nu har jeg en D-link dir-657 media router.
Og den har aldrig drillet. Kører bare..
Der er koblet trådløs printer på den, min blu-ray afspiller, tlf. og computer, og så kører jeg medie deling fra de forskellige enheder igennem den også..
Virker perfekt.
Det eneste tidspunkt den ikke virker er når jeg selv er kommet til og tage strømmen til den...

Hilsen Brian.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis