rem rem - hvorfor er du så grim?

Hej,

I forbindelse med restaurereing af en gammel staldbygning (1750) kan jeg konstatere at remmen der ligger af på ydermuren (1-stens tegl) er stort set gennemtæret hele vejen rundt. Jeg har skåret et stykke på 1 meter ud mellem to bjæker og til min overraskelse konstateret at den ikke er fastgjort til murværket. Mine spørgsmål er følgende:

- Hvordan udskifter man nemmest en sådan rem indefra (der er ca 1,5 meter mellem bjælkerne/spærerne)
- Bør de nye rem fastgøres til murværk/fundament (syldsten) og hvordan gøres det når man dårligt kan komme til at skrue noget ned oppefra i remmen grundet tagets underside og hældning
- Hvordan sikrer man at den nye rem ikke lider samme skæbne med tiden (pap, imprægnering mm)
- Hvordan bør jeg behandle bjælkeenderne der ligger af på remmen for at undgå yderligere nedbrydning (de er allerede lidt medtaget efter 250 års tjeneste)

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig

Mvh Rune
Hej, I forbindelse med restaurereing af en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Beboelse?

Hvis du skal kunne opnå byggetilladelse så skal både gulve, vægge og lofter, altså hele klimaskærmen, isoleres op til bygningsreglementets krav. Noget med 20 - 40 cm i f.eks. vægge og lofter.

Tagkonstruktionen er i en forfatning som vil næppe kunne godkendes til boligformål. Endsige forsikres!

Beklager, det var ikke til megen hjælp. Og så endda på en juledag. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis