VVS: Lugtene hinde på toiletvand

For ca. et år siden, fik vi renoveret vores gæstetoilet efter et utæt afløb. Vi fik i den forbindelse lagt gulvvarme, hvilket gjorde at toilettet blev afmonteret.

Jeg kan ikke huske hvornår det begyndte, men vores toilet lugter af pissoir og / eller kloak. Jeg er rimelig sikker på, at det kommer fra kummen, da lugten forstærkes når noget rammer vandet. Jeg har også lagt mærke til, at der kommer en slags olie eller hinde på vandoverfladen. Der er ikke problemer på vores badeværelse og vi benytter begge i løbet af dagen.

Der kommer ingen lugt fra håndvasken eller afløbet. Vi gør normalt rent og lugten forsvinder lige når der er gjort rent, men kommer desværre tilbage efter nogle timer.

Jeg overvejer at kontakte vvs firmaet som satte toilettet på plads, for der må vel være en garanti der stadig dækker. Der er endnu ikke gået et år.

Jeg har kigget rundt omkring på dette og andre fora efter en løsning, men der er ikke nogen der passer lige på min beskrivelse.

Tak for hjælpen og god jul.

Kharder
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der burde ikke kunne komme noget op igennem vandlåsen i toilettet, så der kommer noget op på vandoverfladen.
 Hvis det kniber med aftrækket pga. for stort modtryk kan det godt "gurgle" når der skylles ud, det kunne måske være årsagen.
Har der været en lile utæthed ved gulvmanchetten før i lavede om, kan det have været nok til at det nemmere kom af med vandet,  og der nu eftet det er genmonteret, er bleven helt tæt kan det give dette problem.

Det kan skyldes delvis tilstoppet afløb, eller for stort modtryk, det sidste kan løsen med en vacumventil.
Skyldes det derimod delvis tilstoppelse, skal du have en slamsuget til at spule afløbet.
En spuling af rørene, vil jo også fjerne evt. gamle ildelugtende belægninger.

Men ring da til din vvs'er, og hør hvad han mener om problemet.

mvh jens
Der er vel ikke en i husholdningen som ikke kan ramme rigtigt og som glemmer at trække ud?

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis