Skiftevis varmt/køligt vand bruseren.

Hej Lds fæller.

Her til aften jeg var i bad var vandet skiftevist varmt/køligt, hvad kan mon være årsagen til dette?

Har fjernvarme, men det har vel ingen betydning?

Mit termostat blandingbatterei er et Danimaxa, ca. 12 år gammelt, måske slidt op, hvor lang "levetid" har et sådan er der nogen der ved det? er der mon nogen der har oplevet noget lignende med dit/jeres blandings batteri.

Vil blive meget glad for lidt hjælp/råd her, har ingen anelse om det er kalk eller pakning eller noget helt tredie der er galt.

Hvad søren kan det mon skyldes.

Mange spørgsmål må jeg erkende, med ser det som muligheder til feljsøgningen.

Må jeg på forhånd sige tak for en håndsrækning?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige været i næsten samme ulyksalige situation med min kun 8-10 år gamle Damixa. Her var problemet dog primært at det var blevet utæt, men også begyndende ustabil blanding og styring, samt træge ventiler.
Efter længere tids overvejelser og opsparing kastede jeg mig ud i at købe et nyt i HN til ca. 400 kr. på tilbud + en masse arbejde. Jeg tror der gik op imod 10 minutter med projektet. Der skulle jo lukkes af på hovedhanen, skrue batteri af og på og åbne hovedhanen igen. Ikke bare spøg og skjæmt at være husejer!!
Jeg føler med dig, men jeg tror du må indse, at tiden er ved at være ovre med det nuværende batteri.
Jeg tror ikke rigtig , der er fremtid i at rode med det, og chancen for at det bliver utæt er overhængende.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ikke en Damixa, men har været ude for noget lignende med et andet fabrikat, her hjalp det, hvis man kørte "temperatur knappen" fra yderstilling til yderstillign nogle gange.
Ved ikke om det virker på dit, men det er jo et nemt forsøg...

mvh jens
 ktm & je__ns

Tak skal i ha' for rådet, kører nok en tur til Aalborg & besøger Harald Nyborg.

Alting har jo sin tid, og tiden er jo nok udløbet for mit Damixa.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Sådan kan ting mage sig så sørgeligt og trist!
Men så har du jo et julegaveønske i stedet for de traditionelle sokker!! Og så slipper du for selv at køre afsted!

Med venlig hilsen
ktm

 

Vil ellers gerne har fornylig fået ny bil, (Mii) så vil køre gerne den tur på ca. 2x 75 km.

Ellers har du ret, sokker er godt gerne hjemme-strikket de bedste synes jeg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Håndv., der sidder et filter på begge indgange til blandingsbatteriet, lige d hvor de skrues på. Der sætter sig en masse lort med tiden.

 

Tak for tippet.

Det skal da prøves i første omgang, det har jo ikke været skilt ad siden jeg monterede for snart mange år siden.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis