Spørgsmål om dampspærre i bad på 1. sal

Hej forum

Jeg er ved at lave bad på min 1. sal og er af den grund kommet til et lille evt. problem.

Hele 1. salen er blevet isoleret med 300 mm på de 45 grader skrå tagsider og derefter beklædt med dampspærrefolie. Og derefter beklædt endnu engang med ekstra lægte forskalling til installationer og isolering.

Men nu hvor jeg har iværksat projekt bad på 1. sal er jeg kommet i tvivl om hvad jeg nu skal gøre..

Hvis jeg "bare" sætter gips på og maler med en diffusionstæt maling får jeg jo faktisk 2 dampspærrer i samme konstruktion..

Eller det betyder måske ikke så meget?

I princippet er det jo bare en lufttæt kasse jeg får i form af et badeværelse, men luften kan jo "cirkulere" imellem badeværelsets bagside og dampspærren der sidder på tagsiden..

Er det overhovedet forståeligt det jeg skriver?






Mvh Mærsk

Hej forum Jeg er ved at lave bad på min 1. sal... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På din skitse har du tegnet et hvid område som er luft..
Der skal efter min mening kunne cirkulere luft, nede fra skunken og op på loftet... og det kan der også på din skitse..

Det kræver dog, at du ikke har lagt isolering over spalten oppe på loftet over badeværelset.. Du skal i teroien kunne kigge ned i din skunk. Ellers kan du jo ikke bort ventilere fugt mellem dine to dampspærer...

Det har ikke noget med tagkonstruktionen at gøre i dette tilfælde

Giver det mening ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg forstår det godt.. Nu... :-) der er ikke isoleret i luftspalten, så som du skriver, teoretisk set kan jeg kigge ned i skunken fra loftet..

Tak for hjælpen!

Mvh Mærsk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også