Zibro Kamin olie lugter

Jeg har en Zibro kamin SRE 40X, men det der zibro olie jeg fik med giver røg og vi kan lugte det meget, til trods for der står på den 20 liters dunk det er lugte svag.

Så er det jeg vil høre om der er andre som oplever det sammen, og evt. har en løsning på hvad man ellers kan bruge i sådan en ovn
.

Jeg har hørt man kan bruge lampeolie, det lugter måske ikke, og er den så lige nem at tænde??

Hvad med bioethanol, kan man bruge det i den ovn??? det er jo også til en varmekilde uden skorsten.

Jeg vil bruge den ovn her inde i huset, som der blev sagt da jeg købte den jeg kunne, men jeg kan ikke holde ud til den lugt, og konen kan slet ikke.
Så for husfredens skyld skal jeg have fundet en olie der ikke lugter!!!!

Det er til når der er skide koldt udenfor, så vil jeg lige give en hurtig ekstra varme inde i huset, konen er en lille frossen pind.
 
(det kan jo have sin fordel, når jeg bliver nød til at tage tøjet af pga varmen)  

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo prøve at brænde vægen tør , så bliver den helt ren og ovnen virker bedre igen

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 18 dec 2012 17:47
Du kan jo prøve at brænde vægen tør , så bliver den helt ren og ovnen virker bedre igen


Jo men det er jo kun når den starter op, den kommer med en lille røg sky, også når den stopper kommer den også med en lille sky.

Hvordan brænder jeg vægen tør, er det ved at lukke for olien, men så går den ud med det samme, jeg tager olie beholder op.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Vi brugte også vores zibro kamin inden for, vi vænnede os til lugten. vores erfaringer er at ingen olie er 100 % lugtfri.

vi har fornylig monteret varmepumpe, for det var alt for dyrt at bruge kaminen.

og som du selv skriver har den ingen skorsten! hvilket også er et problem, noget bliver jo brændt af, og lige som en gas ovn, afgiver kaminen masser af fugt, hvilket ikke er godt for dig, eller dit hus!!

kyl den kamin ud af vinduet! og få opsat brændeovn eller varme pumpe.

en zibro kamin er god i et fortelt i september måned.

mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis