Krav til brand-isolering i etage adskillelse?

Hej alle sammen.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvilket krav der er til loftet i stue etagen når der er 1. sal oven på?

Er det nok med 200 mm isolering fast holdt med 2 mm tråd?

Eller skal der også være 2 lag gips ydeligere på (i stue etage)?

Planen var at sætte træ beton loft (Herafine) op og ville lige høre hvad kravene er og hvad I selv ville vælge

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at hoppe hen på Rockwool, Etageadskillelser.

Det er kun 95 mm ROCKWOOL BD-60 FlexiBatts, brandteknisk fastholdt. OBS på BD60 Som vist ikke er almindelige batts.

Beklædningen kunne være,
- 2 lag 13 mm gips eller
- 1 lag 13 mm gips og 1 lag profilbrædder.

Ved ikke hvordan Herafine er klasificeret!


Tak for svar..

Var lige inde og kigge og kan godt se de kalder det BD-60 flexi batts...

jeg tror jeg går efter løsningen med 2 lag gips og nedenunder dette forskaller op til el og Herafine lofts plader...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er muligt at du kan bruge et billigere produkt i 95 mm tykkelse hvis du bruger alm. tilskårene batts. Tidligere har det nemlig ikkke været et krav at der skulle anvendes specielle BD-batts.


Jeg kan ikke gooogle det "Herafine"

Men alt efter tykkelse er det måske klasificeret så det kan opsættes uden bagvedliggende gips eller anden beklædning!

Skrevet af Sitting Bull på 17 dec 2012 21:32
Der er muligt at du kan bruge et billigere produkt i 95 mm tykkelse hvis du bruger alm. tilskårene batts. Tidligere har det nemlig ikkke været et krav at der skulle anvendes specielle BD-batts.


Jeg kan ikke gooogle det "Herafine"

Men alt efter tykkelse er det måske klasificeret så det kan opsættes uden bagvedliggende gips eller anden beklædning!


Jeg har allerede anvendt 190 mm Knauf Isolering i etage adskillelsen og vil ikke til at pille det ud igen (kald mig bare doven)

Hera fine er også forkert stavet kan jeg se.. Det hedder rigtigt Headesign Superfine

http://www.heradesign.com/heradesig...or=2110008

Umiddelbart kan jeg heller ikke selv se om de er godkendt til klasse 1 beklædning:

De skriver:

Reaktion på brand iht. ÖNORM EN 13501-1: B - s1, d0

Hva det så lige betyder på Dansk   ved jeg ikke...

Men jeg prøver at spørge dem ad.. Dog altid dejligt hvis flere siger det samme...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Sitting Bull på 18 dec 2012 16:36
Netop. Spørg dem ad.

På den danske importørs hjemmeside er der noget der tyder på at produktet er omfattet af en MR-godkendelse af en art.

Lige præcis.   En eller anden MR godkendelse men hvad den præcis er.... No ide...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jow da.

Søg videre på importørens hjemmeside. Der står osse noget om brandklasificering osv.

Eller ring dem op.

Dels fordi min PC er utrolig langsom og dels fordi den type plader er bedst egnet som loftbeklædning i en kostald interesser de mig ikke så meget! :o)
Skrevet af Sitting Bull på 18 dec 2012 17:49
dels fordi den type plader er bedst egnet som loftbeklædning i en kostald interesser de mig ikke så meget! :o)
How how, det er da et rimeligt pænt loft....

Skrevet af Sitting Bull på 18 dec 2012 17:49
  
Dels fordi min PC er utrolig langsom og dels fordi den type plader er bedst egnet som loftbeklædning i en kostald interesser de mig ikke så meget! :o)

Hurra for smag og behag

Ingen tvivl.. Designet deler vandene og mange I vores omgangs kreds kan rent faktisk godt lide det men de er jo også unge

Dog kommer man ikke uden om, at de virker fantastisk.. Alle er imponeret over hvor god lyd vi har i rummet, selv med 4 børn løbende omkring kan man stadig snakke sammen uden at råbe...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis