Hjælp. Tilslutning af bruser, hvilken tilgang er det her

Jeg har købt dette sæt fra tyskland af, men kan ikke rigtig rinde ud af hvilken tilslutning der skal bruges til bruseren?    er det noget i kan forklare mig, evt sende mig et link til?


 

Jeg har købt dette sæt fra tyskland af, men kan... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay så billedet skulle forrestile sig at være en hovedbruser. Hvorfor dælen er der så 2 tilslutninger i hovedet?? Har du en omskifter i blandingsbatteriet så der kan vælges mellem forskellige brusetyper?? Hvis det er købt som et sæt må der da følge en forklaring og evt. nogle slanger og overgange med

Det fikser jeg...
Ja det er en regnfalds bruser. i kan se i linket at der er to brusetyper oppe i toppen og der er også billede af den forfra.

Det er købt som et sæt, men der er hverken slanger eller manual med. Der er dog en pose med hvor der er 2 koblinger til blandingsbatteriet samt 3 spændebånd

 

Så vidt jeg kan se så skulle der være to mulighedder i det bruse hoved. En stor bruser og et "vandfald"  Og den indstalation vil kræve at der er en omskifter inde i væggen der skifter vandets løb enten til brus eller vandfald, og den skal monteres efter thermostat blandnings batteriet. Du kan selvfølgelig undlade vandfaldet og så kun tilslutte bruseren. ØH  !    hvad havde du tænkt dig at gøre når brusehovedet er kalket til ????
Der medfølger blandingsbatteri og det hele med til at skifte med
Der står både spout og shower på udgangene så det hele er med til det på nær slangerne.

spørgsmålet er bare om jeg kan sætte de medfølgende spændebånd oppe i de to tilgange og hvilken slange jeg skal bruge. Det er jo som sådan tilgængeligt deroppe i toppen af den via 8skruer

 

Annonce
Måske ville de hjælpe, hvis du skrev målene på tilslutningerne. Der jo ganske umuligt at se på billederne. Men der står ½" på ebay, så mon ikke det er det du skal gå efter?
Vil du have slangerne liggende i vægen eller skal de være synlige?

Har du i øvrigt spurgt forhandleren, som slangerne ikke burde have fulgt med?
slangerne skal være i væggen fra blandingsbatteriet (regner ikk med det tæller som en skjult samling da det jo sidder som alm koblingdåser næsten) tilkoblingen i toppen, hvor der er spændebånd sidder jo tilgængelig sådan hvis det skulle blive utæt.

er det så bare 15mm pex med 1/2nippel overgange til blandingsbatteriet og så spændebånd på toppen?

 

Tror du skal have en fleksibel slange for at kunne spænde den med spændebånd. Pex får du aldrig ud over koblingen i toppen.
Noget i denne retning:
http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Tilslutningsslanger-Toiletter--x-hvid-tilslutningsslange-paa-1mtr-278750.html

Ved dog ikke om den må skjules i en væg. Men måske hvis man trækker den gennem et pex tomrør.
Den der er jo med gevind i begge ender det dur jo ikk alligevel. og det er også til nippeltilkobling ved blandingsbatteriet.

I mit teknikskab har vi da trukket pex udenpå fordelerrørene på ca samme måde bare med omløber. men princippet er vel det samme at røret skal udenpå og så ellers bare med spændebånd?

 

Nu kunne koblingen i den ene ende jo fjernes med et passende stykke værktøj :-)
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis