Krybekælder, efterisolering eller ej?

Hej,

Jeg har et ældre(1957) hus, - som er blevet efterisoleret med 100 mm under gulvet, - men der er stadig 30-50 cm luftrum.

Jeg har læst mig til at det kan lade sig gøre at fylde dette tomrum med Polystyren, men hvad med de gamle bjælker? - vil de ikke rådne?

Jeg har overvejet dette kraftigt, da der er foretaget mange andre isolerings og besparelses tiltag, men gulvet er stadig KOLDT.

er det en OK idé?

Nogen der ved hvor(på Lolland) man kan leje en maskine til at puste dem ind med?

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
Hej, Jeg har et ældre(1957) hus, - som er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil give Orla ret her, det er altså en konstruktion der kan give voldsomme skader, og det er set før, så sørg for du er dækket af forsikringen inden du laver noget.
Jeg takker for jeres indput, -

og, - tager det ad notum, vil søge min forsikring om godkendelse, og overlade opperationen til de professionelle.

med venlig hilsen

The Great Danoar
God jul alle.

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
Der var en tråd herinde startet af en der havde ægte hussvamp i sin krybekælder efter den var blevet efterisoleret så udluftnings hullerne var blevet dækket, efter at have set de billeder har jeg indtil videre droppet og efterisolere vores krybekælder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis