kloaklugt fra håndvask

Hej

Vi døjer med en kloaklugt fra håndvasken i det ene badeværelse. Det svinger en del hvor slemt det er. Vi har prøvet at skylle afløbet med både afløbsrens, bagepulver, eddikesyre og masser af kogende vand af forskellige omgange uden nogen videre effekt.
Vores mistanke går på den manglende vandlås, som I kan se på billederne. Er det en sandsynlig forklaring og er det i det hele taget muligt at sætte en vandlås fast på vasken selv?

på forhånd tak

Dines
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en vask i ikke bruger så tit, nu i har flere badeværelser ?
Så kunne det være vandlåsen tørre ud og derfor ikke holder lugten tilbage, så skal der blot lidt vand i engang imellem.

Hvis ikke der sidder en vandlås i gulvet allerede, kan der nemt laves en under vasken.
Men det ville da være underligt hvis man har undlad vandlås.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Tja vi flyttede ind her d. 1. og huset har ikke rigtigt været brugt en måneds tid. Men det er vores primære badeværelse og er blevet brugt meget de sidste to uger. Som I kan se på billederne er afløbet ført direkte ned igennem fliserne, så hvis der er vandlås i gulvet er den ikke til at komme til.
Den render normalt til et gulvafløb, som der så er vandlås i.
Afløbet fra håndvasken må/burde være ført til det nærmeste gulvafløb. Gennem et sideindløb i gulvafløbet - over vandlåsen! Forudsat at gulvet er en del af et terrændæk!

Det er jo nemt at konstaterer ved at lette risten fra gulvafløbet og lade vandet løbe i håndvasken. Eller ud af håndvasken rettere sagt! :o)
Annonce
Om ikke andet, kan der vel sættes en pungvandlås under vasken?
Hvis der er et ret langt rør hen til et gulvafløb, kan der sagtens sidde kedelige belægninger som dunster.
Jeg har en udslagsvask med en afspærringsventil under i bryggerset ved pillefyret. P.g.a. den gode varme i rummet kommer dette nedløb af og til til at lugte og så må det lige have en omgang kaustisk soda der som regel kan gøre lyst.

Med venlig hilsen
ktm

 

Mange tak for svarene, jeg vil kigge lidt nærmere på gulvafløbet og ellers ser det ud til at jeg må have fat i en VVS til at sætte en pungvandlås op.
Jeg har lige haft samme problem fra vore gæste badeværelse. Jeg pillede ristene af afløbene og kunne konstatere, at vandlåsene var utætte. De var af den type, som man bare presser ned i afløbet og så sidder der en gummi pakning, som slutter tæt. Lige præcis denne type, har jeg ikke gode erfaringer med, så jeg købte 2 nye af den type, som man sætter ned i afløbet og selv spænder til så de slutter tæt. Efter udskiftning, er huset atter lugt frit:-D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis