Citroen C5 Bremser, udluftning, håndbremsekabel

Goddag
Skal i gang med at skifte bremseklodser, skiver og calibre for og bag på min Citroen C5.
Inden da vil jeg gerne høre, om der er nogen, som kender til udluftning af bremserne efter at calibren er skiftet. Gerne step by step procedure. Er der noget specielt, man skal være særlig opmærksom på nu, da der er ABS på ?

Skal også have skiftet håndbremsekablerne - er der i den forbindelse en god og enkel måde at klare det på ?

Min bakalarm hyler hele tiden i bakgear, og ikke som tidligere hvor den sagde bip - bip - bip.
Er det sensorene - vist nok 4 stk. på bag kofanger, som skal skiftes eller skylde det et andet problem ?
Glæder mig til at høre fra jer derude - på forhånd tak
MVH FSJ
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ABS gør ingen forskel men om det gør en forskel at det er en Citroen vil jeg ikke kloge mig på.Hvis den er udrustet med ganske almindelige bremser kan du klemme slangerne sammen med en tang imens de er skildt ad så du undgår at al væsken render ud,husholdnings film holdt fast med gummibånd over påfyldningen er lige så godt.
Et Citroen værksted kan sikkert teste hvilken censor der brokker sig,hvis du kører rundt med et træk med noget beskyttelse på kan det også lave ravage.
René
hej prøv at søge her på dette fremragene forum
http://www.citronik.dk/jforum/forums/show/12.page

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis