Sikkerhedssele kasseret ved syn

Min højre sikkerhedssele på Opel Astra 1,4i 1992 er blevet kasseret/ ukorrekt funktion ved syn.
Synsmanden sagde at det kunne være skidt der var årsagen til ukorrekt funktion. Jeg så ikke da han testede selen, han kørt jo en tur i bilen. Der var 4 andre punkter som jeg har ordnet, med det med sikkerhedsselen giver mig problemer, for jeg er ikke helt klar over hvad det er for en funktion der er ukorrekt. Jeg har en mistanke om at han har tage fejl af højre og venstre side for selen i højre side (passagersiden) har næste aldrig været brugt. Selerne i både højre og venstre side låser når man foretager et hurtigt ryk. Slipper jeg så selerne, jeg så ruller den højer hurtigt på plads, medens den venstre kører lidt langsommer på plads, men på plads kommer den. Kan det være denne tøvende tilbagerulning den er kasseret på.? Kan man rense og smøre rullerne med et eller andet, eller kan fjederen ned ved opspolingsrullen evt. strammes. Nogen der har kendskab til det?


Med venlig hilsen







GBN
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fået en langsomt tilbagerullende sele, til at køre bedre tilbage. Ved at rulle selen helt ud, og så spraye lidt sikikone på begge sider, og så tørre selen af med en klud inden man ruller den ind igen. (der var ingen ulemper, med at den var fedtet/glat efterfølgende, men den skal jo også kun have ganske lidt)
Mvh jens
Det nemmeste ville jo være at spørge synsmanden om hvad han mener.
Din flaske er mange gange bedre end en spray som er svær at styre.

René
Jeg har nu renset begge seler og brugt silikone, så nu kan de ikke køre bedre og de virker også og låser når de skal.O
og synsmanden har nu godkendt selen.
Tak for svarene

Med venlig hilsen







GBN
Godt du fik selerne til at virke igen, og dejligt med en tilbagemelding

mvh jens
Det er et fedt trick, det vil jeg prøve på vores sprintere, for her bliver selen ude, med ingen eller stort set ingen tilbagerulling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også