Kraftig skruemaskine

Jeg skal lave en elektrisk stålbørste. Men hvilken skruemaskine kan klare opgaven. Den skal være lille, kunne køre meget langsomt og være stærk nok til at kunne pudse i ca. et kvarters tid på en opladning.

Hvilken styrke, mærke og størrelse skal jeg gå efter?


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lille? kig på en IXO fra bosch. Hvis den da ikke bliver FOR lille..

Elektronikteknikeren
Hej Axel.
Jeg har købt det sæt fra makita hvor der er en slagskruemaskine og en lille skruemaskine med. Sættet koster omkring 1200 (fandt jeg det til for et halvt år siden). Så har du en skruemaskine med 2 gear, lys, momentindstilling, højre/venstre osv, (overraskende kraftig taget sin størrelse i betragtning) og en lille slagskruetrækker der kan levere 90 nm. (mere end hvad min 18 volt 3 amp makita skruemaskine kan. Den levere "kun" max 80 nm.) I sættet er 2 batterier med som er 10,8 volt 1,3 amp. og en lader. Helt klart et sæt jeg kan anbefale og som jeg er blevet en del mere glad for end jeg regnede med.

http://www.prishammeren.dk/shop/makita-li-ion-10-1191p.html


Hilsen Brian
Ja, det ser interessant ud. Jeg er vel nød til og op i en hvis størrelse for at det kan tage ved. Den skal jo alligevel holde til at jeg presser stålbørste ned på emnet. Jeg havde foretrukket een med mindre håndtag, og een hvor jeg kan holde på selve maskinen med een hånd og emnet med den anden, og derved have bedre kontrol. Det synes jeg ikke der er, når man holde på håndtaget, og skal slibe sidelæns altså med en rund flad stålbørste. En kopbørste dur ikke. Hvis man kunne få kugleformede børster kunne det evt. bruges.
Man kan få nogle maskiner der ligner vinkelslibere, men de fåes jo ikke som accu og kører også alt for stærkt.

 

Tror ikke du får den kraft du søger i en mindre maskine. Men det med at den skulle være svær og holde på mener jeg bestemt ikke passer... den er utrolig lækker og holde på.. Jeg havde også en mindre bosch.. men der er slet ikke kraft nok til noget som helt og man holder langt bedre på den her....



Hilsen Brian
Annonce
Axell: Er det sådan een du mener:

http://www.prishammeren.dk/shop/dewalt-18v-vinkelboremaskine-2152p.html

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvad pokker bruger man sådan en til. Men jo, nu nærmer vi os det jeg har i tankerne. Det er dog svært at se hvor stor den er.

 

Skrevet af Axell på 14 dec 2012 00:28
Hvad pokker bruger man sådan en til. Men jo, nu nærmer vi os det jeg har i tankerne. Det er dog svært at se hvor stor den er.
Det kaldes en vinkel boremaskine, og bruges hvor pladsen er trang.

Jeg har sådan en Metabo som jeg linker til, og har sat billede ind af, den er nu også ganske nem at holde i en hånd. Og andre tilsvarende ligger endnu bedre i hånden, så du skal næsten ud at prøve at se dem i virkeligheden.
Jeg syneds de er mere allround end vinkelboremaskinen.

mvh jens

Ja, jeg må en tur ud og kigge i de forskellige byggemarkeder. Men de helt små går jeg så udenom.

Jeg takker for rådene.

 

og det er tetteste der kan komme til en langsom gående vinkelslibber.
til en rimmelig pris. der "køre" på batteri.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis