Ingen kondens fra Genvex anlæg?

Hej

I vores nye hus fra 1989 er der installeret et genvex-anlæg. Fra genvex anlægget har der gået et langt kobberrør fra loftet i bryggerset ned i vandlåsen til vasken. Den tidligere ejer har dog frakoblet røret i forbindelse med en renovering, og nu har røret afløb "ud i det fri". 

Nu har anlægget kørt i snart 1 1/2 måned 24/7 og der er ikke kommet en dråbe kondens ud af afløbet fra Genvex'en. 

Er det normalt eller er anlægget defekt? Jeg har læst at nye anlæg kan afgive op til 5 liter om dagen. 

Mvh. 

Jean
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis røret er ført ud i det fri, så er der alvorlig risiko for, at der er en frostprop i det.
Røret skal slutte indenfor med vandlåsen i frosfrit område!, hvis der ikke er en elektrisk varmetråd til at sikre det ikke fryser til.
Check med noget (tryk)-luft, at der er gennemtræk i røret, og check også, at der faktisk er sluttet til veksleren. Man kunne mistænke, at kondensen læber ud på logtet i isoleringen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg har et 4 år gammelt væghængt Genvex anlæg, og jeg har heller aldrig set kondensvand i afløbsslangen som egentlig burde ende i en vandlås men det nåede montøren aldrig, så den ender i en spand som altid har været tør. Anlægget er sat op da huset blev bygget (2008) og vi har Airvex på anlægget.

Kan Airvex og alderen på huset mon spille ind på mængden af kondensvand?
Vores nilan som blev installeret sidste år, laver rimeligt med kondens, det kan ses ved at der er vand i det "udadgående kammer", hvor afløbet også er tilsluttet. (boksen på loftet er ikke helt i vater)

Du kan jo evt. prøve at hælde noget vand i på loftet og se om det kommer til bryggerset. Det skal man faktisk gøre en gang om året for at tjekke om afløbet ikke er stoppet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis