Rense PU skum pistol eller ej?

Jeg har lige købt dette sæt: http://www.harald-nyborg.dk/p4984/pu-skum-sampak-droppen 

Umiddelbart ville jeg tro at den skulle renses hver gang efter brug. Men jeg er kommet lidt i tvivl om det er nødvendig. Hvis jeg bare lader patronen sidde på og tørrer piston af udvendig, er det så nok? Eller vil det stoppe til indvendig?

Tillægspørgsmål, hvis den skal renses indvendig hver gang: Når nu jeg har brugt ca. 1/10 af indholdet i dåsen denne gang, kan jeg så montere den igen og bruge den igen. Eller er det bare på med en ny dåse?

På forhånd tak!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se følger der en rese væske med Så den skal du bruge... ellers hærder skummen inde i pistolen
Min erfaring med disse fugepistoler er at de er dejlige i brug, med hensyn til dosering af skum m.m. -MEN hvis du skal undgå rengøring skal den bruges temmelig ofte. De kan som regel ikke ligge mere end ca en uge.
så mit råd er, hvis du ved der vil gå et stykke tid før næste brug, at du renser pistolen (og ventilen på dåsen). Desuden har dåserne det med at tabe tryk over tid.
Hvis du skal bruge en del dåser skum over kort tid er pistolen fin. Hvis du kun skal bruge en smule, så køb en af de billige med "indbygget pistol" og smid resten væk når du har brugt det du skal bruge

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for svar! Jeg har også lige renset den og det var der ingen ben i og ikke det store svineri.

Det var også lidt for at kunne bruge de sidste 95% af dåsen en anden gang. Der kommer jo lidt ud når man skiller det ad. Jeg har prøvet at rense det af og så må vise.

Sku' der blive mangel på rensevæske så kan du jo købe en ny flaske med en ½ liter- hos Carl Ras - til 200 kr.  +

Men kan der ikke bare bruges opløsningsmiddel i stedet - f.eks. fortynder?

Annonce
Ja, det er jo samme pris, som for hele mit sæt :-)

Jeg var lige inde på HN's side for at se pris på flere dåser PU til pistol, men kunne ikke finde dem løse. Måske skal man bare købe et nyt sæt hver gang og så smide den gamle pistol ud. Eller den er måske kompatibel med andre mærker, der kan købes andre steder.
Det er vist en standard kobling, som passer til alle dåser. Jem&Fix har dem.
Jo, fortynder virker også fortrinligt til det...
Acetone virker også fint, til at rense uhærdet skum af med.

mvh jens

Vel gør det så je-ns.

Men viste du osse at:

Acetone dannes ved insulinmangel i kroppen, som det ses ved sukkerforgiftning (diabetisk coma), som en metabolit i fedtforbrændingen.


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis