Utæt salamander.. hjælp..


Hej Alle,

har netop anskaffet mig min længe ønsket bondegård...(og ja ved godt der er mange tråde omkring salamander fyr, men alligevel..)

Men tror kæresten og jeg har allerede har ødelagt den lille salamander der sidder sammen med olie fyret.., der kommer vand ind i kedlen. Så nu hedder fyringen pt. olie. (dyrt).

Er i overvejelser omkring anden varme installation, men vil gerne lige bo her først lidt inden så stor en post Så der kommer nok en tråd til foråret.. hi hi

 

Men lige nu er det nogle bud på billig løsning omkring tætning af kedlen.

Der er oppe på røglamellerne der siver en lille smule vand ud, på de tre første ribber.

Kan man tætne det?

Skorstensfejeren siger at det er ok at fyre med, når det ikke kommer mere vand ud, men jeg har lidt problemer med at holde ild i den natten over, der løber våd sod ud, det lugter lidt mere end tidligere, og hele varme systemet taber jo vand.

De råd jeg har brug for er om der er nogle midlertidige løsninger der kan anbefaledes eller evt. rep. Hvis det ikke koster mig bondegården.. (max 5.000)


på forhånd tak...

Rene







 





Hvis du kan drømme det, kan du gøre det...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan adskilles og tætnes, man kan evt finde et andet element hvis det er sådan et der er utæt-


Ham her skulle være leveringsdygtig i reservedele, og kan også reparere det for dig.

E D Kedler V/erik Nielsen Degn, kirkevej 20, Randers, 86454252



mvh jens
tap vandet skru en af propperne af oven i fyret fyld 1 kg ingefær ned oven i kedlen (evt hæld ingefæren i en spand med vand og hæld ned oven i kedlen)og vupti nu er det med sandsynligvis tæt et stykke tid

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
nå ja du skal nok huske at fylde vandet på igen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hvad gør ingæren lige i den sammenhæng?

Er der nogen der kender til vandglas?

kan ikke få fat i Ham der ED kedler..

hvad med pejse pasta?

RENE


Hvis du kan drømme det, kan du gøre det...
Annonce
ingefæren tætner små revner i systemmet hvordan det virker har jeg ingen andelse om. jeg ved bare at det virker det er afprøvet

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Ud med den,, og køb en brugt underforbrændings kedel,, det være sig atmos passat eller orlan gasogen,, der er meget dårlig økonomi i af fyre i den gamle støbejernskedel,,
... eller endnu bedre - ud med hele baduljen og køb et pillefyr - de er altid på tilbud!

 

Har været med til at udskifte 2 elementer i en Salamander keddel som din, hjemme ved min far for rigtig mange år siden nok 30 år+

Du tar' kappen af, elementerne er samlet med nogle rundjern med gevind/møtrikker i begge ender, så vidt jeg husker er samlingerne koniske som i en union, disse skal sændes jævnt.

Sørg for at disse koniske/samlinger er 100% rene, så kan du relativt let skifte et eller flere af disse elementer.

Men om det kan betale sig eller om du kan finde gode reserve/dele til at lave "rep" er nok det store spørgsmål, en Salamander/keddel er jo af noget ældre dato.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis du køber brugt.., Så sørg lige for at der er attest med..
Det er der nok ikke i 99.5% af de gode tilbud du kan finde.

Mvh.
Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis