Solvarme sammen med gasfyr.

Hej.
Jeg har lige købt mig et nyt gasfyr fra valliant med en 110 l varmvandsbeholder (Købt brugt, men kun 2 år gammel) Mit spørgsmål er, kan jeg bruge den 110l varmvandsbeholder til solvarme?? Eller som en slags overskudstank? Tænkre at der kan sætte en termix varmeveksler ind!! Men er der nogen der har et bud på det, ville synes det var en skam at skulle smide en 110l tank ud som knap er 2 år gammel.
mvh
Alte

<p>&#160;</p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor der handles der spildes ! var der et gammelt ord der sagde.
Du kan jo sælge den på DBA eller G&G
Skrevet af alte på 11 dec 2012 15:44
Er det ikke mulligt at sætte den sammen med et solvarmeanlæg, det kan jeg ikke forstå
Selvfølgelig kan det lade sig gører, men skal du først ud og investerer i solvarme anlæg og fittings til at samle tingene med, er bugettet langt overskredet hvad du vil få ud af den lille øvelse

Him det forstod jeg ikke helt!! selvfølgelig skal jeg ud og købe et solvarmeanlæg, det kommer jeg jo nok ikke uden om....

<p>&#160;</p>
Vil du ud og investerer i solvarme, har du nok ikke meget brug for den lille tank på 110 l. der skal en væsentlig større buffer tank til. Men måske det kan laves sådan at solvarmen opvarmer i dagtimerne og gassen om natten, jeg tvivler bare stærkt på at det vil kunne betale sig i længden.
Annonce
Skrevet af alte på 11 dec 2012 06:35
Hej.
Jeg har lige købt mig et nyt gasfyr fra valliant med en 110 l varmvandsbeholder (Købt brugt, men kun 2 år gammel) Mit spørgsmål er, kan jeg bruge den 110l varmvandsbeholder til solvarme?? Eller som en slags overskudstank? Tænkre at der kan sætte en termix varmeveksler ind!! Men er der nogen der har et bud på det, ville synes det var en skam at skulle smide en 110l tank ud som knap er 2 år gammel.
mvh
Alte

Bruger du ikke den 110L tank sammen med dit nye gasfyr? hvordan får du så varmt vand??

tanken kan selvfølgelig godt bruges med solvarme, de fleste bruger bare mindst 200 L tank, og gerne 300-500L, da tanken om sommeren ellers når max temp rimelig hurtigt, også skal du finde et sted at komme af med varmen, og det er jo spild af god varme, og med sådan en lille tank, bliver det solvarme anlæg aldrig betalt hjem.
Nej gasfyret og tanken er noget jeg lige har købt og skal have sat op. Jeg har snakket med en vvs, og han siger også at det kan laves med vvb på 110. han siger at vi skal starte der og se hvordan vore behov er. Det er sådan, at vi inen for en jort tid vil gå fra 5 personer til 2 personer. Derfor skal jeg jo ikke have sat større anlæg op end der er brug for
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Skrevet af alte på 12 dec 2012 21:39
Nej gasfyret og tanken er noget jeg lige har købt og skal have sat op. Jeg har snakket med en vvs, og han siger også at det kan laves med vvb på 110. han siger at vi skal starte der og se hvordan vore behov er. Det er sådan, at vi inen for en jort tid vil gå fra 5 personer til 2 personer. Derfor skal jeg jo ikke have sat større anlæg op end der er brug for
mvh
alte

Det kan godt laves med en VVB på 110L, det tager bare dobbelt så lang tid at tjene sig selv hjem, en flot varm solskinsdag i juni, når VVB max temp på 95 grader inden klokken er 12. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis