Korrespondance afbryder med dæmper

Jeg har en gang med 2 afbryder der er Korrespondance afbryder

Hvordan kan jeg sætte en dæmper på der ???
Kom gerne med en være nummer ..

1000 tak  

Jeg har en gang med 2 afbryder der er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak

HOV
Jeg glemte at skrive det er 6 x 5 watt led pærer jeg bruger ???
Dur det til denne ??
lk 350 touch uni dæmper

Nej.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

ok...
Kan jeg bruge en af disse ???? Hvilket ???? Husk 6 x 5 watt led 230v

LK FUGA® Lysdæmper MEK-S 300CR
LK FUGA® Lysdæmper MEK-S 300LR

Virker begge dæmper som kip ?

Har ikke testet, men måske dette kan inspirerer: http://www.energilys.dk/ProduktGruppe/Lysdaemper-til-daempbare-LED-paerer

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Begge dæmpere kan bruges med ekstern afbryder til kip. Se databade på lk's hjemmeside.

Om det virker med LED er vist uklart. Prolys skriver f.eks. for denne LED
http://www.prolys.dk/led/682/sunflux-gu10-halo-led-5watt-250lm-2700k-ra95-38-dim-detail

at CR kan dæmpe fra 10%-95% mens LR kan dæmpe 50%. Det afhænger vist meget af de enkelte LED pærer (som jo skal være at typen der kan dæmpes). Du kan ikke gøre ret meget andet end at prøve - eller købe pærerne hos en forhandler, som har testet dem med dæmpere. Alternativt købe dæmperen et sted hvor du kan levere den tilbage, hvis det ikke skulle virke.

Den LED fra sunflux er den bedste LED jeg har set. Den kan klart anbefales. Det er også den eneste LED jeg har set der kan dæmpes med så mange forskellige dæmpere.

Det er ikke alle LEDer der passer sammen med alle dæmpere. Du skal vælge et par der virker sammen. Du kan ofte se hvilke dæmpere der passer til den LED du har ved at kigge på siden hvor den er købt. De har sikkert en liste ligesom prolys har med den sunflux LED, der viser hvor god den LED er på de forskellige dæmpere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis