Lav selv snekæder til traktor?

Hejsa alle

Nååh så kom den første rigtige sne i år = vi har 300M privatvej med 50cm sne i driver :/ Nu kan vi så vælge at holde bilerne oppe for enden og gå de 600m vej ned til vores huse, eller prøve at rydde sneen

Nå men vi prøvede igår, og jeg har en gammel Deutz med frontlæsser, hvilket jo er fint, men det har jo tøet og frosset, så under sneen er der is :/ = en traktor der sætter sig fast hver 5. minut

Nå Men hvad er fremgangs metoden her? Er der nogen der har prøvet at lave deres egne snekæder til en traktor? Jeg tænker at man kan lave det med nogle kæder, og nogle øskner.. Burde det ikke være muligt?

Erfaringer modtages med kyshånd, gider sq ikke gå ned til mit hus de næste mange mdr

Mvh
Morten

Mvh

Morten

34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
går ud fra, at du har noget vægt bagpå? (ellers ploven på). Min far modificerede nogle lastvognkæder efter den metode du beskriver, og det virkede ok, og du ha ret: nogle stumper på tværs, og en langsgåede på hver side af dækket.
vil så supplere med, at jeg skulle have min traktor gennem sneen hver dag (fra 87-01) for at halmfyre,og det lykkedes uden snekæder

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Nu ved jeg ikke hvilken type fælg du har på, men hvis det ikke er af den lukkede type, kunne du "nøjes" med at trække en kæde rundt om dæk og fælgkrans, ligesom hvis du ville binde en adventskrans. Et reb kunne også bruges i en snæver vending.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for jeres svar Ja kom også i tanke om at jeg har hul i fælgen, så det bliver nok bare en røvfuld snoninger!
Jeg har en vægttønde bagpå, men desværre en møg tung frontlæsser, og har ikke 4wd :/ Hvor tyk kæde skal man bruge?

Mvh

Morten

rydder selv sne med en gammel dexta, og har aldrig problemer.
på med bagsluffen og så bare stille og roligt skubbe snen tilside, det er jo ikke noget der er gjort på 2 min, men det går hurtigere end med en håndskovl
bagsluffen?! vi har en møg vej der nogle steder ligger lidt "nede" i vejen, så det kan ikke skubbes nogen steder hen :/

Mvh

Morten

Annonce
så må det godt nok være en dårlig vej
hvad med larveføder sæt til traktor.
og monter på baghjulet.

du kan kigge i www.youtube.dk. med forskælige traktore med larveføre
blandt andet. track cars.!
der kan du se de mange ider.
du kører vel frontlæsseren i vejret, når du ikke kan stå fast
så overfører du jo en del vægt til baghjulet
og så endelig dit dæktryk, det må ikke være hårdpumpet til det brug..
Jeg havde på et tidspunkt en arbejds kolega som lavede sine egne snekæder, før en skitur til Norge/Sverige, det fungerede for ham.

Han købte nogle m. galv. jernkæde og vred hver 2. led ca halvejs/rundt, l længderetningen, han brugte bare en skruestik og en svensknøgle.

Men som du selv er inde på kan du måske sætte nogle kæder på tværs af dækket, det skulle kunne gøre det langt hen ad vejen vil jeg mene.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja vi har en rigtig dårlig vej :/
Haha lyder fedtmed larvefødder,må liiige youtubes

Jo harprøvet at løfte grappen helt op, det giver ikke den store forskel synes jeg Hvad skal dæktrykket være? Den kører med 38" hjul de er ikke frygteligt brede hun er jo fra 74

Planen hen over sommeren er at lave en sne slynge der er PTO drevet, så vi kan skyde den lortesne langt væk
Nogen der har erfaringer med at lave den slags?

Mvh

Morten

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis